Prognozowany w 2000 r. wzrost ruchu zakładał, że w 2015 r. na obwodnicy Radzymina będzie 33 tysiące pojazdów na dobę. Już dzisiaj wiadomo, a zapewne potwierdzi to pomiar ruchu prowadzony w tym roku, że ta liczba zostanie przekroczona w najbliższych 2-3 latach.
Obecna Droga Krajowa nr 8 na odcinku od Warszawy do Wyszkowa, prowadzona jest przez Warszawę trasą Armii Krajowej do Marek, a następnie dwujezdniową ulicą klasy GP i dalej do Radzymina dwujezdniową drogą pozamiejską.
W roku 1999 została przekazana do ruchu dwujezdniowa obwodnica Radzymina o standardzie drogi ekspresowej. Na odcinku od Radzymina do Wyszkowa funkcjonuje obecnie jednojezdniowa droga o przekroju 2×3,5 m z obustronnymi poboczami utwardzonymi 2×2,5 m.
Wąskim gardłem na obecnej drodze jest w szczególności odcinek drogi przebiegający przez obszar miasta i gminy Wyszków z istniejącym mostem drogowym na Bugu w Wyszkowie. Jego niewystarczająca przepustowość jest szczególnie dokuczliwa w dniach wzmożonego ruchu (weekendy, letni ruch wakacyjny) ponadto ma on niewystarczającą nośność.
Omawiany odcinek jest obciążony bardzo dużym ruchem (dane z 2000 r):
Marki – Radzymin 26 tys. poj./doba
Radzymin – Wola Rasztowska 18 tys. poj./doba
Wola Rasztowska – Wyszków 17 tys. poj./doba
Przejście przez miasto Wyszków prawie 21 tys. poj./doba
Wyszków – Ostrów Mazowiecka 11 tys. poj./doba
Prognozowany w 2000 r. wzrost ruchu zakładał, że w 2015 r. na obwodnicy Radzymina będzie 33 tysiące pojazdów na dobę. Już dzisiaj wiadomo, a zapewne potwierdzi to pomiar ruchu prowadzony w tym roku, że ta liczba zostanie przekroczona w najbliższych 2-3 latach.
W roku 2000 struktura ruchu była następująca:
Samochody osobowe 69%
Samochody dostawcze 11%
Ciężarowe bez przyczep 8%
Ciężarowe z przyczepami 9%
Autobusy 3%.
W roku 2015 wzrośnie w strukturze liczba samochodów osobowych do 71%, a udział samochodów ciężarowych spadnie średnio o 1%.
Podstawowe parametry techniczne projektowanej w latach 2005-2006 drogi są następujące:
klasa techniczna drogi – S droga ekspresowa dwujezdniowa, prędkość projektowana 100 km/h, szerokość pasa ruchu 3,5 metra, liczba pasów ruchu – 2×2 dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z pasem dzielący pośrodku, szerokość pasa postoju awaryjnego 2,5 metra, dopuszczalne obciążenie nawierzchni 115 kN na oś i minimalna szerokość pasa drogowego 60 metrów.
Całe zadanie przewidziane jest na trzy etapy:
1.budowa obwodnicy Wyszkowa
2.rozbudowa odcinka Radzymin – Wyszków
3.wzmocnienie nawierzchni na obwodnicy Radzymina
Jedną z najbardziej kosztownych realizacji będzie budowa nowego mostu przez rzekę Bug w Wyszkowie. Długość mostu – 600 metrów. Pod każdą jezdnią przewiduje się oddzielny obiekt (dwa mosty). Rozpiętość przęsła nurtowego w części żeglownej rzeki wyniesie 136 metrów, pozostałe przęsła położone na terenach zalewowych będą krótsze.
Czas realizacji całego zadania przewiduje się na 21 miesięcy. Rozpoczęcie robót na odcinku Wyszkowa w pierwszym kwartale 2005 roku.
Deklaruję że na bieżąca będę informował czytelników i redakcję o realizacji danej inwestycji. Uwagi proszę kierować na adres: posel@piechocinski.pl lub fax 620 72 72.
Czy sa przypuszczenia iz przyszla autostrada Berlin -Moskwa nie bedzie przebiegala w tym samym miejscu.
Czy pomyslal ktos ze przyszla szybka linia kolejowa Paryz-Moskwa nie bedzie przebiegala gdzies w poblizu?
Oczywiscie ze to wydaje sie tak dalekie ,ze az nierealne …Rozumie tez ze na razie wystarczy zadowolic sie planami na naprawde najblizsze lata.Zreszta tylko na taki projekt sa obecnie fundusze.Na Zachodzie podobno transport drogowy zwraca sie pomalu z „przeprosinami” do transportu kolejowego.Nie zapominajmy o naszej kolei ktora obecnie coraz bardziej podupada.
do Zachodni wiatr – polecam do przeczytania wywiad z Pawłem Decewiczem z numeru 2 z 2005 roku zatytułowany „Blisko i daleko”
dotyczący kolei, a co do autostrad… postaram się zaspokoić Twoją ciekawość