Na skrzyżowaniu ul. Marsa, Płowieckiej i Ostrobramskiej powstało rondo. Budowa węzła Marsa wkracza w kolejną fazę.W nocy z piątku /5 marca/ na sobotę /6 marca/ zostanie zmieniona organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Marsa, Płowieckiej i Ostrobramskiej ? kierowcy będą jeździli po nowowybudowanym, olbrzymim rondzie. W tej chwili wykorzystywane są częściowo jezdnie przyszłego ronda, ale skrzyżowanie funkcjonuje jako normalna krzyżówka, bez ruchu okrężnego.
Od soboty ruch będzie się odbywał po rondzie przypominającym nieco rondo Zgrupowania AK ?Radosław? ? z liniami ciągłymi i wyznaczonymi kierunkami ruchu na pasach doprowadzających pojazdy do skrzyżowania. Nie będzie tu sygnalizacji świetlnej. Na rondzie i jezdniach będą po dwa pasy ruchu (docelowo, po zakończeniu wszystkich prac będą po trzy pasy ruchu). Organizacja ruchu na ul. Ostrobramskiej i ul. Płowieckiej pozostają bez zmian; nadal utrzymany jest dwukierunkowy ruch na estakadzie pomiędzy ul. Płowiecką a Ostrobramską.
Na węźle Marsa wybudowane zostały wszystkie cztery tunele dla pieszych, wykonano około 60% prac drogowych (rondo, wloty). Budowane są dwie estakady, które połączą Trasę Siekierkowską z ul. Marsa. Pod lewą estakadę (od strony trasy) postawiono już wszystkie podpory, pod prawą do wybudowania pozostały cztery. Ich budowa nie była dotychczas możliwa, ponieważ będą stały w miejscu, w którym obecnie znajduje się tymczasowa jezdnia ul. Marsa ? prace ruszą po włączeniu ronda.
Węzeł Marsa buduje konsorcjum firm Pol ? Aqua, Warbud, , Eurovia Polska, Eurovia Niemcy. Inwestycja obejmie budowę ronda u zbiegu ulic Ostrobramskiej, Płowieckiej, Marsa, dwóch estakad łączących ulicę Marsa z Trasą Siekierkowską, przejść podziemnych dla pieszych, dróg serwisowych, chodników oraz ścieżki rowerowej. Planowany termin zakończenia budowy to koniec 2010 r. Koszt realizacji inwestycji wyniesie 124 737 111 zł.
Super, ale co dalej… Mieszkańcom Powiatu Wołomińskiego po prostu jedynie przesunie się korek – ze skrzyżowania Marsa na ulicę Żołnierską. A może ktoś się odważy ruszyć ten temat tabu – ulicę Żołnierską czyli drogę 631 a tak de facto obwodnicę Warszawy. Pojazdów z rejestracją WWL jest tam znikomy procent!
nie tylko Państwu się „po prostu jedynie przesunie się korek ? ze skrzyżowania Marsa na ulicę Żołnierską.” (cyt.). Dopóki nie zrobią porządku z następną krzyżowką i wcześniejszą czyli z Chełmżyńską, to będzie jak mówisz. Wybudowanie całego węzła Marsa niewątpliwie ucywilizuje sytuacje w tym rejonie ale na pewno nie rozwiąże wszystkich problemów. W ciągu ulicę Żołnierską trzeba byłoby poszerzyć do dwóch pasów w każdą stronę, zrobić rozjazdy bezkolizyjne przed lasem itp.itd. i wybudować wiadukt nad torami w Rembertowie. Ale to na razie pobożne życzenia. Czeka nas jeszcze niezły kocioł jak się zabiorą za wiadukty na Marsa! Strach się bać!
„Marsa -Żołnierska-631” zobacz list do GDDKiA , uwagi do koncepcji WOW na S17.
Posłużyłem się skrótem myślowym – pisząc o „skrzyżowaniu Marsa” myślałem także o wiadukcie nad torami i krzyżówkach z Chełmżyńską i Żołnierską. A drogę 631, która idzie przez las można chyba rozbudować do dwupasmówki. Może potrzebna jest inicjatywa jak Marki 2020 i obwodnica dla Marek? Zbliżają się wybory samorządowe i może czas potrząsnąć „układem niemocy”. Chyba powinni być tym zainteresowani wszyscy mieszkańcy Zielonki, Kobyłki i Wołomina. A to spory elektorat!
Właśnie zastanawiam się, dlaczego nie modernizuje się Żołnierskiej. Praktycznie jest poza terenem zabudowanym, koszt byłby minimalny, a wyprowadzałaby cały ruch na Białystok i Gdańsk.
Zapisy władzy co do kolejności realizacji dróg wojewódzkich odbywają się na szczeblu sejmiku. Czy pamiętacie o tym że wg procedór unijnych rozdział kasy musi być planowy ? A naszej 634 nie ma w schemacie dróg do pilnej modernizacji.
Wczoraj jechałam do pracy ok 7. Od Galopu do przejazdu za Zielonką jechałam godzinę. Nie było żadnego wypadku. To o czym możemy marzyć?
Należy jak najprędzej rozpędzić hołotę samorządową. Oni są naszymi wspólnymi wrogami.