Na ostatniej sesji Rady Powiatu Wołomińskiego (wtorek 27 października) podjęta została kolejna uchwała dotycząca wystąpień do Marszałka Sejmiku Województwa Mazowieckiego w sprawie przyśpieszenia modernizacji dróg wojewódzkich w naszym powiecie. Tym razem temat dotyczy dróg: 634 i 631.
Podczas rozmów kuluarowych z różnych stron coraz częściej padają apele o współpracę mającą na celu wyłonienie naszych reprezentantów w Sejmie i Sejmiku Wojewódzkim. – Brak takiego przedstawiciela, który potrafiłby reprezentować interesy naszego, zamieszkanego przez ponad 220 000 osób powiatu, sprawia, że nie ma kto pilnować naszych interesów ? uważa Edward Olszowy, wieloletni samorządowiec, radny gminny i powiatowy, od trzech lat przewodniczący Rady Powiatu Wołomińskiego. – Nie możemy już biernie czekać na to, że ktoś będzie o nas pamiętał. Dlatego przygotowałem na listopadową sesję Rady Powiatu kolejną uchwałę, którą skierujemy do odpowiedzialnych za drogi wojewódzkie instytucji osób ? podkreśla.
– Wobec braku realizacji obwodnicy Marek na drodze S-8 oraz Wschodniej Obwodnicy Warszawy (WOW) na drodze S-17, drogi wojewódzkie 634 i 631 stanowią główny trakt komunikacyjny do Warszawy dla gmin: Tłuszcz, Klembów, Poświętne, Strachówka, Wołomin, Kobyłka, Zielonka i Ząbki. Czas przejazdu w godzinach szczytu 25 km odcinka z Wołomina do Warszawy wynosi od półtora do dwóch godzin ? pisze w uzasadnieniu do podjętej we wtorek uchwały Edward Olszowy.
Przewodniczący zwraca uwagę Marszałka, na na fakt, iż droga 631 skupia ogromny ruch samochodów ciężarowych i osobowych ponieważ oprócz pełnienia roli WOW leży na szlaku komunikacyjnym do miejsc wypoczynku i rekreacji mieszkańców Warszawy. – Tak duże natężenie ruchu samochodowego na drodze 634 i 631 przebiegającej przez główne miasta powiatu powoduje nadmierny wzrost emisji komunikacyjnej PM10, hałasu oraz stanowi duże zagrożenie dla bezpieczeństwa mieszkańców. Projektowane nakłady w czasie na modernizację dróg 634 i 631 w WPI Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego nie są satysfakcjonujące dla mieszkańców naszego powiatu ? wyjaśnia Olszowy adresatom podjętej uchwały.
Wspomniane zaniechania realizacji zawartych w latach wcześniejszych porozumień nie są jedynymi na jakie, zdaniem Olszowego, należy zwrócić uwagę. – Nie przewidziano realizacji porozumienia między Marszałkiem Województwa a Gminą Wołomin z dnia 29 czerwca 2006r. w sprawie usprawnienia ruchu tranzytowego w Wołominie polegającego na budowie nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 634 od skrzyżowania ulicy 1-go Maja z Aleją Niepodległości w Wołominie do skrzyżowania ulicy Szosa Jadowska z ulicą Ogrodową w miejscowości Duczki w Gminie Wołomin. Dokumentacja projektowa została przekazana do MZDW przez Gminę Wołomin 3 lipca tego roku ? czytamy w podjętej uchwale.
Radnych niepokoi również kontynuacja budowy stacji benzynowej w Ząbkach w pasie drogowym skrzyżowania dróg wojewódzkich 634 i 631.
Zastanawiają się czy zabudowa w/w stacji nie będzie kolidować z modernizacją drogi 634 i 631, a w przyszłości z WOW na S17. Apelują o przyśpieszenie programu ?Parkuj i Jedź? na trasie kolejowej Warszawa ? Małkinia?.
***
Uchwała trafi do: Marszałka Sejmiku Województwa Mazowieckiego; Wojewody Mazowieckiego; Przewodniczącego Sejmiku Województwa Mazowieckiego oraz Przewodniczących Komisji Sejmiku Województwa Mazowieckiego; Posłów na Sejm RP z terenu Województwa Mazowieckiego; Radnych Sejmiku Województwa Mazowieckiego; Dyrektora Oddziału Warszawskiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad; Dyrekcji Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich; Prezydenta Warszawy
Jest coraz weselej. Skoro nie udało się nic zrobić „w drogach” no to można ponarzekać jak mawia Węsierski. Do jego narzekań przyłączyli się pozostali radni rządzącej koalicji. Olszowy tak się uaktywnił jakby miał opatentować koło. O przedłużeniu 634 do Duczek Mikulski z Antczakiem bredzili od kilkunastu lat, ale zwykle przed wyborami i na tym się kończyło. Jak działa Parkuj Jedź w naszym powiecie wystarczy zobaczyć jadąc pociągiem do W-wy. Władze udają,że problemu nie ma. Pamiętam jak władze ( Mikulski i Olszowy) jakieś ze dwa lata temu pletli o modernizacji linii kolejowej o wiaduktach, które miały być robione. Ale to tak robią mali ludzie chorzy na władzę. To jest nasze nieszczęście.
Panie Kazik Ty na wszystkich forach siedzisz masz trochę czasu na robienie czegoś pożytecznego w swoim życiu,czy tylko klikaniem się zajmujesz ,a może to Twój zawód?
Wygląda, że Kazik ma niezłą pamięć. Ja pamiętam słynną konferencję prasową zwołaną na moście Siekierkowskim i obiecywanie jakie to wspaniałe będą drogi do Wołomina. Olszowy wiadukty budował w swoich obietnicach. Lata upłynęły samochodów przybyło, a drogi takie same albo gorsze. Władza ta sama i obiecuje to samo. Najwyższy czas na zmianę władzy, ale leśne dziatki nie chcą ustąpić tworząc nowe kłamstwa.
Za winy kowala, Cygana powiesili,
miast Mikulskiego, w powiecie pianę bili.
Nadworny koordynator przejął to zadanie,
w nich zaniedbania, zamiast „634 brudów” pranie.
Nie pomoże innym, jak również i Tobie,
prostując drogi winnych, zarazem i sobie.
Los ?Pretoriana? ?Cezara? obchodzi,
kiedy jego chroniąc drugiemu szkodzi.
Zdradzi i porzuci tegoż na śmietniku,
jak nie osiągnie oczekiwanego wyniku.
Nic dziś za darmo, a wszystko kosztuje,
co proste sprawdzone, płaci się lub truje.
Nie wiem jakie będą wyniki wyborów samorządowych w mieście Zielonka, które jest miastem spacyfikowanym.
Kto ma w tym interes, że nie rozbudowuje się układu komunikacyjnego? Z co tu chodzi? Kto chce na tym zarobić?
Dlaczego dojazd do Warszawy jest tylko przez Marki/Ząbki i Marsa?
Dlaczego nie robi się drogi pośrodku jak kiedyś był przejazd do Chłopickiego?