Pasażerowie korzystający z komunikacji miejskiej powinni pamiętać o możliwości skorzystania z usługi ?Płać komórką”, czyli zakupie biletu ZTM przez telefon komórkowy. Ten mobilny i bardzo wygodny sposób płacenia za przejazdy w warszawskiej komunikacji miejskiej został uruchomiony 8 grudnia 2008 roku. Do 15 stycznia br. sprzedano w ten sposób 8 337 tys. biletów czasowych.
Żeby skorzystać z usługi należy założyć konto w dowolnym oddziale banku Citi Handlowy i aktywować usługę – Płać komórką z konta osobistego. Można również zadzwonić pod bezpłatny numer *145# i zarejestrować konto w systemie mPay. W tym wypadku środki na zakup biletu będą pochodziły z osobistej elektronicznej portmonetki zasilanej przelewem bankowym. Jak na razie z usługi mogą korzystać jedynie abonenci sieci Plus.
Zakup biletu jest bardzo prosty. W komórce należy wybrać bezpłatny numer- kod biletu na określony czas: 20, 40, 60 lub 90-minutowy. Można skorzystać z przysługujących 50-proc. ulg. Wystarczy wpisać numer: *145*0# i poprzez menu wejść w zakładkę ?profil”. Raz ustawiona ulga np. uczniowska pozostanie aktywna do czasu nowego ustawienia. Oczywiście wcześniej należy sprawdzić czy ulga nam się faktycznie należy.
Podczas kontroli pasażer zobowiązany jest do wybrania w telefonie komórkowym bezpłatnego numeru widocznego na identyfikatorze kontrolera. Czas ważności biletu jest liczony od czasu zakupu biletu.
Szczegóły na stronie: www.plac-komorka.pl