Kobyłka i Tłuszcz bez przejazdu?

PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) w piśmie skierowanym do UM w Wołominie przekazały informacje dotyczące opracowania pod nazwą ?Program Funkcjonalno-Użytkowy modernizacji linii kolejowej E75 – odcinek 1: Warszawa Rembertów – Sadowne. Z opracowania tego wynika, że modernizacja ta zakłada likwidację kilku przejazdów kolejowych na trasie od Zielonki do Tłuszcza.
W trudnej sytuacji mogą znaleźć się mieszkańcy Kobyłki, którzy mogą zostać praktycznie pozbawieni bezpiecznego przejazdu na drugą stronę na obu przejazdach jakie w tej chwili funkcjonują na terenie gminy: na stacji „Ossów” na wysokości ulicy Napoleona oraz na stacji „Kobyłka”. PKP PLK nie planuje bowiem w tej gminie budowy żadnego bezkolizyjnego skrzyżowania. Może się okazać, że aby bezpiecznie przejechać na drugą stronę trzeba będzie to robić w Zielonce bądź w Wołominie. Podobny problem może dotknąć również mieszkańców Tłuszcza – projekt nie przewiduje bowiem budowy bezkolizyjnego skrzyżowania również w tej miejscowości. Takiego bezkolizyjnego skrzyżowania ma nie być również na stacji Zagościniec w Gminie Wołomin.
Duże zmiany w organizacji ruchu projekt zakłada w samej stolicy powiatu – Wołominie. Wszystko wskazuje jednak na to, że mieszkańcy Wołomina nie powinni narzekać na planowane zmiany. Planowana jest tu budowa wiaduktu kolejowego (tunelu drogowego) na wysokości obecnie istniejącego przejazdu w poziomie szyn w ciągu ulicy Przejazd. Kolejny wiadukt miałby powstać w okolicach przejazdu w Słonecznej. Natomiast pomiędzy wiaduktami (na wysokości ulicy Legionów) planuje się budowę przejścia podziemnego dla pieszych, które umożliwi wejście na perony i jednocześnie przejście z jednej na druga stronę miasta. Zarówno kładka (tzw. ?szubienica”) jak i obecne przejście przez tory zostaną zlikwidowane. Przygotowany program zakłada również przebudowę układu torowego i przesunięcie peronów na stacji Wołomin jak i na stacji Wołomin Słoneczna. Na odcinku od Zielonki do Tłuszcza planowana jest w przyszłości budowa dodatkowego toru po lewej stronie patrząc w stronę Tłuszcza. Zakłada się budowę ekranów akustycznych na terenach zabudowanych w celu ochrony przed hałasem emitowanym przez ruch kolejowy.

tur

16 przemyśleń nt. „Kobyłka i Tłuszcz bez przejazdu?

  1. CO ZA KRETYŃSTWO!!! Jak można tak podzielić miasto na dwie części!!! Absolutnie protestuje!! a tych debili którzy mają takie plany wypieprzyć na zbity pysk!!!

  2. to jest jakieś nieporozumienie… może zlikwidujmy jeszcze stacje kolejowe w Kobyłce, odbierzmy prawa miejskie… zróbmy z niej wieś!!! Paranoja!!! przejazdy muszą być i tyle!!! Popieram pana marka… wypieprzyć ich!!!

  3. wolne żarty…czy to ma być program funkcjonalno- użytkowy? podkreślam FUNKCJONALNO- użytkowy?

  4. ciekawe jak mieszkańcy miasta mają dojeżdżać do (miejmy nadzieje) powstającego kompleksu…? przez Zielonke? śmieszne!!

  5. W Wołominie postawienie ekranów i tym samym ograniczenie przejścia między dwiema częściami miasta będzie idiotyzmem(niestety uzasadnionym -hałas, prędkości). Władze powinny jednak myśleć o dodatkowych kładkach, inaczej „za-torze” będzie totalnym za-dupiem. Czy nie można „szubienicy” przesunąć np. w pobliże Oś. Nafty-Kaufland? Pomysł dla kobyłki to lepsze niż skecz „Montypajtona” (na oryginalną pisownię nie zasługuje). Urząd Miasta powinni tam przenieść w okolice najbliższego przejazdu tj do Wołomina lub Zielonki. Kto Wam takie władze wybrał?
    Szykuje się fajnie – brak drogi dojazdowej do Wawy, brak przejazdów (w to wierzę) i wielkie centrum handlowe ;)

  6. Ciekawe co zrobi Policja, Pogotowie i Straż Pożarna, ciekae jak przejadą a może przefruną na drugą stronę miasta Kobyłki w razie takiej potrzeby.
    Ten co to wymyslił jest kompletnym DEB…M!!!

  7. Te rewelacje są tak abusrdalne, że aż nie wierzę jednak dla pewności wysłałem mejle do PKP i do UM Wołomin tak więc liczę że może nawet uda mi się uzyskać wgląd w to opracowanie.

  8. a swoją drogą, taka drobna pomyłka topograficzna w tekście: przejazd kolejowy na Napoleona obok stacji należy do Kobyłki a nie do Ossowa jak napisano w artykule.

  9. czepiam się, ale w tekście jest mała pomyłka topograficzna: przejazd kolejowy na Napoleona obok stacji należy do Kobyłki a nie do Ossowa jak napisano w artykule

  10. Mieto, faktycznie trochę się czepiasz ;). A tak już na poważnie – rzeczywiście zdanie nie było precyzyjnie zbudowane. W mojej świadomości (przez lata wysiadałam na tym przystanku) ta stacja funkcjonuje jako „Ossów”, chociaż od jakiegoś czasu ma zmienioną nazwę na „Kobyła Ossów”, albo odwrotnie, stąd wziął się ten niezbyt fortunny skrót myślowy. Ale już zmieniłam – powinieneś być usatysfakcjonowany.

  11. Ha ha ha – jeżeli to prawda o likwidacji przejazdów kolejowych w Kobyłce – to ten co to wymyślił to nie ma mózgu. Zamiast niego ma pustkę !

  12. Uważam, iż jest wspaniałe i proste rozwiązanie. Władze powiatu i województwa winny mutantowi i dzielnym projektantom ?kolejowej E75? postawić przysłowiową skrzynkę Red-Bula – dostaną skrzydeł i bezkolizyjnie polecą na wschód w swoich super TGV, bądź z kurierskimi przesyłkami towarów zasilającymi wujostwo z KGB. Zupełnym bezmózgowiem jest sygnalizowany projekt, którego inwestor ?robi dobrze tylko dla siebie?. Odpowiedź może być jedna. Sensowne (po obu stronach) rozwiązania bezkolizyjne ? tunele, wiadukty, estakady ? albo szlaban. I nie jest to demagogia ani zaścianek, tu żyjemy i tu jest nasza Europa!!!
    Autochton

  13. —Ciekawe co zrobi Policja, Pogotowie i Straż Pożarna, ciekae jak przejadą a może przefruną na drugą stronę miasta Kobyłki w razie takiej potrzeby.
    Ten co to wymyslił jest kompletnym DEB?M!!!

    Dyspozytornie są w Wołominie, w Wołominie będzie przejazd, dojazd nie będzie taki straszny. Zagościniec można odsunąć od przejazdu rozumiem, ale w kobyłce, jeden powinien być, no i w Wołominie, między stacjiami Wołomin Słoneczna a Wołomin powinny być dwa przejścia, nie jedno, tak myślę.

  14. Ja słyszałem,ze przejazduma nie byc podczas remontu stacji, przejazdy maja byc podziemne i nadziemne. Informacje nie sa oficjalne.

  15. a czy wie ktos co z kasa biletowa w kobylce? kiedy bedzie otwarta i dlaczego nie funkcjonuje?

Możliwość komentowania jest wyłączona.