Rozmowa z Konradem Rytlem, starostą powiatu wołomińskiego
– Przewiduje się, że te wszystkie roboty będą wykonane do 2008 roku. Jest to kosztowna inwestycja. Została zgłoszona do wszelkich źródeł środków pomocowych, w tym i do Banku Światowego – mówi Konrad Rytel, starosta powiatu wołomińskiego
Podczas sesji Rady Powiatu (9 listopada), poinformował Pan o podpisaniu porozumienia przez starostwo i gminy: Marki, Ząbki i Zielonka z prezydentem Warszawy i Marszałkiem Sejmiku Mazowieckiego oraz z Generalną Dyrekcją Budowy Dróg i Autostrad, które dotyczy przebiegu, między innymi, drogi 631 z Rembertowa do Nieporętu…
– Takie porozumienie zostało podpisane 8 listopada. Wynika z niego, że po śladzie drogi 631 powstanie druga jezdnia od granic Warszawy do wiaduktu w Strudze, która stanie się częścią Wschodniej Obwodnicy Warszawy i elementem systemu sieci dróg ułatwiającego korzystanie z drogi ekspresowej S – 17 (wydłużenie Trasy Toruńskiej do skrzyżowania drogi Lubelskiej i Terespolskiej w miejscowości Zakręt). Na spotkaniu ustalono zakres robót. I tak: – Miasto Stołeczne Warszawa doprowadzi „dwujezdniówkę” do granic Warszawy (ul. Żołnierska); Marszałek Sejmiku Mazowieckiego wykona dwie jezdnie od granic Warszawy do Strugi a Generalna Dyrekcja Dróg – drogę ekspresową, węzły drogowe i wiadukty dla S-17 nad drogami 631 i 634.
– W których miejscach planuje się budowę tych wiaduktów?
– Nad drogą 634 ma powstać wiadukt w okolicy ronda za Zielonką, a nad 631 w rejonie ulicy Dworkowej w Kobyłce. S – 17 będzie więc biegła nad drogami 634 i 631 i połączy się wiaduktem w Markach z Trasą Toruńską. Takie rozwiązanie jest korzystne dla wszystkich, bo daje obwodnicę Warszawie i pozwala nie tylko tym trzem gminom, ale pozostałym również, na łatwy dostęp do drogi szybkiego ruchu.
– Jaki jest w takim razie udział gmin i powiatu w tych inwestycjach?
– Zarówno gminy jak i powiat mają pomóc w pozyskiwaniu terenu, przygotowaniu dokumentacji i uzgodnień. Raczej mamy się skoncentrować na dojazdach do tych wiaduktów, wybudowaniu drugiej jezdni od Zielonki do Wołomina, oraz wybudowanie jezdni w ulicy Dworkowej i zjazdu z tego wiaduktu. Porozumienie między Marszałkiem, Powiatem, Generalna Dyrekcją i gminami na temat modernizacji drogi 634 to szansa i nadzieja na szybki i bezpieczny dojazd do Warszawy dla mieszkańców Wołomina, Kobyłki i z innych miast korzystających z tej trasy.
– Czy porozumienie określa jakiś w miarę bliski termin realizacji tych zamiarów?
– I to wcale nie taki odległy. Przewiduje się, że te wszystkie roboty będą wykonane do 2008 roku. Jest to kosztowna inwestycja. Została zgłoszona do wszelkich źródeł środków pomocowych, w tym i do Banku Światowego, i nie ma raczej obaw, że te środki nie będą przydzielone, a to daje gwarancję, że będzie ona faktycznie do 2008 roku wykonana.
Rozmawiała Teresa Urbanowska
Jakby rzeczywiscie do 2008 udaloby sie zrobic to wszystko to byloby superos… zobaczymy…
Moze jakby wreszcie Wolomin mial przyzwoite polaczenie drogowe z Wawa to ZTM puscilby podmiejska linie autobusowa 7XX do naszego miasta… Do tego jeszcze wspolny bilet ZTM i PKP Przewozy Regionalne zeby mozna bylo na Karcie Miejskiej dojezdzac pociagiem do Wawy… Marzenia czy przyszlosc?
Ja stawiam na te pierwsze:( Miesięcznie płacę 80 złotych za samą możliwość dotarcia na uczelnię:(:(
może poczekajmy najpierw na na to lepsze połaczenie na początku? i wtedy snujmy kolejne marzenia;)… aczkolwiek podmiejska linia autobusowa 7XX bardzo mi się podoba :)
Wołomin nigdy się nie doczeka linii 7xx. Dlaczego? Po pierwsze top będzie trasa ekspresowa ap otakiej ZTM nie puści aotobusu bo nie będze można zrobić przystanków. A po drugie W ołomin jest za daleko od Warszawy!!! Do Wiązowny autobus ZTM doprowadzono dopiero gdy Wesoła stała się częścią stolicy. Do wołomina bedzie jeździł 7xx ale jak z mapy zniknie Zielonka i Ząbki (staną się częścią Warszawy. Jestem z Radzymina i tez czekam na 7xx, ale wiem że nie bedzie to miało mijescxa wcześniej niż Marki stana się częścią Warszawy. Jednak i sobie i wam życze jak najszybszego doprowadzenia 7xx, a może nawet E-x