Szkoła Podstawowa nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi im. Królowej Jadwigi w Wołominie uczestniczy w programie ?Uczenie się przez całe życie” COMENIUS. 7 maja odbył się tam Dzień Europejski, podsumowujący tygodnie partnerskie Wehikułu Czasu.
SP nr 7 podjęła już wiele działań w ramach realizacji projektu ?Podróżujmy Wehikułem Czasu po naszych krajach sprzed i po przystąpieniu do Unii Europejskiej”. Nadszedł czas na podsumowania pierwszego roku podróży Wehikułu Czasu. 7 maja odbyła się wielka lekcja wszystkich klas 4-6. Wszyscy wspólnie wędrowali po krajach partnerskich. Odbyły się wystawy, prezentacje komputerowe, nauka słów z różnych języków, piosenki, przedstawiono legendy, a nawet taniec.
Miały też miejsce kolejne spotkania online pomiędzy szkołami uczestniczącymi w projekcie.
– To nauka poprzez aktywne działanie, współpraca międzynarodowa i niecodzienne wydarzenie lokalne. – mówi Hanna Wilk, która projekt koordynuje. – Dzieje się u nas wiele. Trzy klasy były na wideokonferencji z dziećmi z Turcji. Oprócz rozmów było dużo pozdrowień, uśmiechów… Tureccy uczniowie przygotowali biało -czerwony transparent z napisem „We love Poland”. – wspomina koordynatorka projektu – Było zabawnie i wzruszająco. Kilka dni temu na spotkaniu naszych dzieci ze szkołą z Niemiec uczniowie uczyli się słów z języka niemieckiego. A na kolejnym, my uczyliśmy ich słówek polskich. Teraz umawiamy się na wirtualne spotkania z Łotwą i Grecją.
– Niebawem spodziewamy się też dużej grupy z Daleszyc – naszej szkoły partnerskiej. – wyjaśnia Hanna Wilk – Dzieci z nauczycielami odwiedzą Warszawę, naszą szkołę i właśnie u nas będą też nocować.
Takie wydarzenie to nie tylko przeżycie dla kadry nauczycielskiej oraz promocja szkoły, ale też znakomita frajda dla dzieciaków. Każdego ucznia cieszą nowe wydarzenia w szkole, burzące monotonię dnia codziennego. – Z Grecji podobały mi się taniec i roślinność, poza tym opowiadanie o sławnych twórcach z Niemiec. – Podobały mi się opisy różnych tradycji i przedstawienia kukiełkowe. – Marcin, 4a. -A ja jestem pod wrażenie zabytków wszystkich krajów. – tłumaczy Patryk z klasy 4a.
– Zaimponowała mi inwencja twórcza, rozmach i jakość przygotowanych przez klasy wystąpień – mówi koordynatorka projektu – Zarówno uczniowie, wychowawcy jak i rodzice są autorami niezwykłego wydarzenia jakim by Dzień Europejski wieńczący tygodnie partnerskie w naszej Szkole. Jesteśmy mądrzejsi o mnóstwo nowych wiadomości, nowe przeżycia i smaki. Cieszę się, że nasi uczniowie mogą widzieć i rozmawiać z kolegami z różnych krajów. Wierzę, że bardzo rozwija to ich ciekawość świata i podniesie to ich motywację do nauki języka angielskiego.
Sylwia Kowalska