Za nieprawidłowo wykonaną usługę możemy żądać obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy. Zdarza się, że podczas wizyty np. u fryzjera zostaną nam nierówno obcięte włosy, lub w sposób jaki nie chcieliśmy, zafarbowano nam włosy nie na umówiony kolor lub farba spowodowała uszkodzenie włosów. Co wtedy zrobić? Nie należy być obojętnym ale zdawać sobie sprawę z tego, że fryzjer ponosi odpowiedzialność za źle wykonaną usługę na podobnych zasadach, jak inni przedsiębiorcy. Gdy zjawiamy się w zakładzie ustalamy z fryzjerem szczegóły dotyczące fryzury. Podajemy, jak chcemy obciąć, ufarbować włosy. Wtedy dochodzi do zawarcia ustnej umowy. Jej nieprawidłowe wykonanie jest podstawą do złożenia reklamacji. Najpierw powinniśmy podjąć rozmowę z fryzjerem , który nieprawidłowo wykonał umowę. Można zażądać poprawienia przez niego usługi we wskazanym przez nas terminie. Jeżeli fryzjer tego nie zrobi, klient ma prawo odstąpić od umowy i zażądać zwrotu zapłaconych pieniędzy. Jednak podstawą do zwrotu pieniędzy nie jest niewielka wada, można się wtedy tylko upomnieć o obniżenie ceny. Z inną sytuacją mamy do czynienia, gdy po wizycie u fryzjera zaczynają nam bardzo wypadać włosy, co jest spowodowane niefachowym wykonaniem usługi. Wtedy fryzjer ponosi odpowiedzialność za wyrządzone przez siebie szkody. Żeby pociągnąć fryzjera do odpowiedzialności trzeba mu udowodnić niezachowanie należytej staranności oraz wyrządzenie szkody. Trzeba też zachować dowody potwierdzające poniesione wydatki. Gdy już spełnimy te warunki możemy wystąpić do fryzjera o odszkodowanie, a jeżeli fryzjer nie uzna naszego roszczenia możemy skierować sprawę do sądu. Zdarza się też, że w sklepie kupując towary często zwracamy uwagę na termin przydatności do użycia i terminem tym kierujemy się zakupując towar. Co jeśli odpakowując np. jogurt, którego data ważności nie upłynęła jest zepsuty. Towar taki możemy reklamować zawiadamiając sprzedawcę niezwłocznie po stwierdzeniu tego faktu. Powinniśmy to zrobić nie później niż w ciągu trzech dni od otwarcia opakowania. Trzeba zawsze przy zakupie towaru, dokładnie go obejrzeć, aby nie trzeba było go reklamować.