Projektant linii kolejowej do Modlina wybrany

Majówka z KM

PKP PLK wybrały projektanta linii kolejowej do Modlina oraz stacji kolejowej Mazowiecki Port Lotniczy (MPL) Warszawa/Modlin. Koszt oferty to 4,9 mln zł. Samorząd województwa przeznaczył na realizację przedsięwzięcia ponad 22 mln zł, w tym 9 mln zł na dokumentację projektowo-kosztorysową. Zamawiający zakłada, że prace projektowe i budowlane potrwają około pięciu lat.

20 lipca 2016 r. samorząd województwa mazowieckiego zawarł porozumienie z PKP Polskie Linie Kolejowe w sprawie budowy odcinka linii kolejowej od stacji Modlin do Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa/Modlin i budowy stacji kolejowej Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa/Modlin. W efekcie PKP PLK S.A. stały się realizatorem tej inwestycji, a samorząd województwa zadeklarował chęć współpracy i pokrycie kosztów m.in. etapu przedprojektowego inwestycji – opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla inwestycji i wykupu gruntów. Co istotne, samorząd województwa zobowiązał się również do sfinansowania etapu realizacyjnego w przypadku braku środków z UE. Przewiduje się, że prace budowlane zostaną sfinansowane z Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021–2027.

W budżecie województwa mazowieckiego zostały zarezerwowane środki na realizację tego przedsięwzięcia. Na 2024 rok zapisano na ten cel 11,3 mln zł, a na 2025 rok – 10,8 mln zł (w tym 9 mln zł na dokumentację projektowo-kosztorysową i 9 mln zł na wykup gruntów).

6 listopada 2023 r. PKP PLK SA wybrały najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu przetargowym na opracowanie dokumentacji projektowej, którą złożyło konsorcjum Infra – Centrum Doradztwa Sp. z o.o. i YLE Inżynierowie. Wartość oferty to 4,87 mln zł.

Projekt będzie obejmował budowę nowej, dwutorowej linii kolejowej od stacji Modlin do stacji Mazowiecki Port Lotniczy (MPL) Warszawa/Modlin. Jej długość to ok. 5,8 km. Planowana jest także budowa naziemnej stacji kolejowej MPL Warszawa Modlin w okolicach istniejącego ronda. Wariant zakłada wykonanie dwóch torów stacyjnych z peronem o długość 200 m. Konieczna będzie również rozbudowa istniejącej stacji kolejowej Modlin o kolejny tor i peron o długości 200 m. W ramach prac przewidziano też budowę wiaduktu drogowego w ciągu drogi krajowej nr 62 nad nową linią kolejową, budowę wiaduktu drogowego w ciągu drogi powiatowej nr 2413W i wiaduktu drogowego w ciągu drogi do obsługi lotniska.

Więcej informacji z Mazowsza

Najpopularniejszy program dotacyjny do zawieszenia - kontrowersyjna decyzja rządu

Najpopularniejszy program dotacyjny do zawieszenia – kontrowersyjna decyzja rządu

Według doniesień Polityki Insight w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zapadła decyzja o wstrzymaniu największego programu wspierającego wymianę starych kotłów na [...]
0 komentarzy
Ruszył program „Mazowsze dla zwierząt”

Ruszył program „Mazowsze dla zwierząt”

Można już składać wnioski w ramach programu „Mazowsze dla zwierząt”. Samorządy lokalne mogą otrzymać wsparcie m.in. na czipowanie, remont schronisk czy kastrację i sterylizację kotów i psów. [...]
0 komentarzy
Nowi ochotnicy w szeregach 5 Mazowieckiej Brygady OT

Nowi ochotnicy w szeregach 5 Mazowieckiej Brygady OT

W piątek, 15 listopada br. bramę koszar 5 Mazowieckiej Brygady Obrony Terytorialnej przekroczyło blisko 100 ochotników z północnego Mazowsza. Wśród nich znalazła się [...]
0 komentarzy

Innowatorzy Mazowsza wybrani

Znamy już tegorocznych „Innowatorów Mazowsza”. Wśród nich są dwie firmy oraz pięciu naukowców. Samorząd Mazowsza od lat wspiera przedsiębiorców i naukowców w pracy [...]
0 komentarzy
III Edycja Plebiscytu Ekologicznego – zgłoszenia do 31 stycznia 2025 r.

III Edycja Plebiscytu Ekologicznego – zgłoszenia do 31 stycznia 2025 r.

Departament Polityki Ekologicznej, Geologii i Łowiectwa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie i UKSW zapraszają do wzięcia udziału w III Edycji Plebiscytu Ekologicznego [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.