Już niebawem pojawi się nowość w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Zielonce. Od połowy maja unowocześniona zostanie obsługa interesantów. Mowa o elektronicznej karcie PSZOK, która zacznie funkcjonować już od 15 maja. Całkowite przejście na system elektroniczny nastąpi po pięciomiesięcznym okresie przejściowym.
Karta powstała, by usprawnić i ułatwić mieszkańcom korzystanie z punktu. Z jej pomocą wizyta w PSZOK będzie odbywała się szybciej i będzie wygodniejsza. Karta zastąpi dotychczasową formę obsługi prowadzoną w sposób tradycyjny.
Przed wprowadzeniem jedynie elektronicznej obsługi, trwać będzie pięciomiesięczny okres przejściowy, podczas którego będzie można korzystać z PSZOK również na dotychczasowych zasadach.
Jak działa karta PSZOK?
Każda karta, posiadająca indywidualny numer, przypisana będzie do jednej nieruchomości. W systemie powiązanym z kartą zapisane będą wszelkie niezbędne dane dotyczące przekazywanych do PSZOK odpadów, wykorzystane limity, etc. Po zważeniu przywiezionych przez mieszkańców odpadów, dane będą aktualizowane w systemie i dostępne przy następnym zbliżeniu karty do czytnika. Karta to również sposób na weryfikację położenia gospodarstwa domowego – dzięki temu uda się uszczelnić system gospodarowania odpadami w Zielonce.
Jak otrzymać kartę?
Aby wyrobić kartę PSZOK, właściciel nieruchomości (lub lokalu w nieruchomości wielolokalowej) musi złożyć odpowiedni wniosek. Na jedno gospodarstwo domowe przysługuje jedna karta.
Wzór wniosku dla nieruchomości jednorodzinnych oraz lokali w ramach nieruchomości wielorodzinnych dostępne są w załączeniu u dołu strony lub na miejscu w Punkcie i Urzędzie oraz w zakładce KARTA PSZOK.
Wniosek można złożyć bezpośrednio w Punkcie przy ulicy Krzywej 18 oraz w Urzędzie Miasta Zielonka w pokoju 303.
Jak długo trwa wyrobienie karty?
W przypadku właścicieli nieruchomości, którzy złożyli deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, karty PSZOK wydawane będą praktycznie od ręki, zarówno te wyrabiane w Punkcie, jak również w Urzędzie. Dla nowych nieruchomości, dla których deklaracja będzie składana po raz pierwszy, uzyskanie karty będzie możliwe w ciągu 7 dni roboczych.
Wszystkie informacje w jednym miejscu
Dzięki systemowi posiadacze karty będą mogli w każdej chwili sprawdzić wykorzystane limity i oddane w ciągu roku odpady. Pomoże w tym specjalna wyszukiwarka, która na stałe dostępna jest na stronie, w zakładce poświęconej karcie.
Źródło: UM Zielonka