Na odcinku od ul. Legionowej do granicy miasta wprowadzono tymczasową organizację ruchu. To znak, że rozpoczyna się przebudowa północnego odcinka Alei Piłsudskiego.
– Aleja Piłsudskiego jest spadkiem po dawnej drodze krajowej. Był taki czas, kiedy jeszcze nie było obwodnicy i cały tranzyt jechał przez Marki. Choć słowo „jechał” jest na wyrost. Ci, którzy mieszkają co najmniej kilka lat, pamiętają gigakorki. Na szczęście wraz z otwarciem obwodnicy te czasy skończyły się, a my możemy stopniowo przywracać głównej arterii miejski charakter – informuje Jacek Orych, burmistrz Marek.
Prace, dofinansowane przez Unię Europejską, będą głównie toczyły się po wschodniej i zachodniej stronie ulicy. Najważniejsza informacja dla kierowców jest taka, że do dyspozycji będą mieć dwa pasy w każdą stronę (także podczas prac).
– Po stronie wschodniej, gdzie jest nieco mniej miejsca, wybudujemy ścieżkę rowerową przechodzącą w ciąg pieszo-rowerowy. Przy Piłsudskiego po wschodniej stronie powstaną też miejsca parkingowe (zgodnie z zaleceniami Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich – równoległe do drogi) oraz zatoki autobusowe – oczywiście z nowymi wiatami. Więcej będzie się działo po zachodniej stronie. Przede wszystkim poprawimy wyjazd z ulicy Legionowej m.in. wydłużymy pasy skrętu w lewo i w prawo. Poprawimy też układ sygnalizacji świetlnej. Bezpieczniejszy będzie również wyjazd z ulicy Klonowej. Wzdłuż zachodniej strony powstaną chodniki oraz drogi rowerowe. Pojawią się też kolejne wiaty przystankowe – opisuje burmistrz.
Wymienione zostanie oświetlenie drogowe. Nie będzie już starych lamp sodowych, które często ulegały awariom. W ich miejsce pojawią się energooszczędne oświetlenie typu LED. Po obu stronach alei zostało też wygospodarowane miejsce pod zieleń.
Wykonawcą prac będzie wybrana w przetargu firma Mosty Warszawa. Wcześniej realizowała już prace wzdłuż Piłsudskiego. Wybudowała m.in. drogi rowerowe i oświetlenie na odcinku od granicy z Ząbkami do węzła S8. Firma wykonała też dokumentację dla pozostałych odcinków Alei Piłsudskiego.