Od 13 listopada 2022 r. formalności związane z wnioskowaniem o paszport zostały uproszczone. Od teraz nie trzeba wypełniać papierowego wniosku paszportowego. Urzędnik wprowadzi wniosek elektronicznie do systemu paszportowego, na podstawie paszportu lub dowodu osobistego. O możliwości odbioru gotowych dokumentów urząd poinformuje smsem lub mailowo, jeśli podane zostaną dane kontaktowe.
Kolejnym z udogodnień jest możliwość zgłoszenia online uszkodzenia paszportu albo innego dokumentu paszportowego.
Można to zrobić w trzech prostych krokach:
1. Zweryfikuj swoją tożsamość online. Możesz to zrobić za pomocą profilu zaufanego lub e-dowodu.
2. Wejdź na portal gov.pl w zakładkę „Usługi dla Obywatela”. Znajdź e-usługę „Zgłoś utratę lub uszkodzenie paszportu lub innego dokumentu paszportowego”.
3. Kliknij „Wyślij zgłoszenie” i potwierdź za pomocą e-podpisu, profilu zaufanego, e-dowodu lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Punkt paszportowy znajduje się w Starostwie Powiatowym w Wołominie. Aby wygodnie zapisać się na wizytę w celu złożenia wniosku o wydanie dokumentu paszportowego wejdź na stronę https://bezkolejki.eu/spwolominpaszporty
Informacje o opłatach oraz wykaz potrzebnych dokumentów znajdują się na stronie https://samorzad.gov.pl/web/powiat-wolominski/przyjmowanie-wnioskow-i-wydawanie-dokumentow-paszportowych