Rusza budowa tunelu w Kobyłce

W Kobyłce od środy 12 października rozpocznie się ważny etap budowy tunelu pod torami w rejonie ul. Orszagha. Ciężki sprzęt będzie szykował wykopy pod pierwszy odcinek przejazdu, który zapewni bezpieczną komunikację na trasie Warszawa – Białystok i usprawni ruch drogowy.

Zakres prac wymaga zamknięcia dwóch z czterech torów, które obejmie budowa. Według przygotowanego rozkładu, niektóre pociągi regionalne pojadą w skróconej relacji Warszawa – Zielonka, lub z pominięciem przystanków Kobyłka i Kobyłka Ossów. Za dwa nocne pociągi wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Zielonka – Tłuszcz. Informacje o rozkładzie jazdy dostępne są na stronie portalpasazera.pl oraz na stacjach i przystankach. Prace w obrębie torów zaplanowano do stycznia 2023 r.

Inwestycje w Kobyłce zwiększą bezpieczeństwo na styku kolei i dróg oraz usprawnią komunikację w obszarze miejscowości. Tunel koło ul. Orszagha prowadzi pod linią kolejową, a następnie do ul. Nadarzyńskiej. Postępują prace na drugiej budowie, w pobliżu przystanku kolejowego Kobyłka-Ossów. Widać już konstrukcję wiaduktu nad torami, na której będzie jezdnia. Wykonawca betonuje konstrukcję. Na inwestycje w Kobyłce przeznaczono 70,7 mln zł. Zakończenie zaplanowano na 2023 r.

Rail Baltica zwiększa bezpieczeństwo

Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” zapewnia budowę 12 obiektów, które zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i usprawnią komunikację drogową.

W Tłuszczu i Mokrej Wsi zaawansowane są prace na budowach wiaduktów drogowych. Są już konstrukcje nad torami, a wykonawcy pracują przy drogach dojazdowych i przygotowują nawierzchnię. W Zielonce, przy zachowanym ruchu pociągów, wykonawca kontynuuje prace przy budowie tunelu pod torami. W zakresie przyjętego rozwiązania komunikacyjnego jest też dodatkowy wiadukt drogowy – ulica Leśna zostanie poprowadzona nad ul. Kolejową. W tym miejscu powstaje płyta stropowa, która następnie zostanie nasunięta nad tunel drogowy. Dzięki takiej technologii prac ruch drogowy może odbywać się bez przeszkód. W Toporze latem rozpoczęła się budowa przejścia dla pieszych pod torami, które ułatwi dostęp do przystanku kolejowego.

Kierowcy i piesi korzystają też z już gotowych obiektów: wiaduktów drogowych w Toporze, Łochowie (dwa obiekty) i Małkini oraz przejść pod torami w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie.

Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Łączna wartość tych inwestycji to 292,8 mln zł netto.

Źródło: PKP PLK

 

Więcej informacji z Powiatu Wołomińskiego

Potężna kraksa na DW 634

Potężna kraksa na DW 634

19 lipca na drodze wojewódzkiej nr 634 w Lipce doszło do zderzenia 3 samochodów. W wyniku zdarzenia nikt nie ucierpiał – zapewnia rzecznik [...]
0 komentarzy
Karambol na 7 samochodów na trasie S8

Karambol na 7 samochodów na trasie S8

Zderzenie aż siedmiu samochodów miało miejsce w Emilianowie na trasie S8 19 lipca po południu. Na miejscu pojawiło się kilka zastępów straży pożarnej, [...]
0 komentarzy
Planowane wyłączenia prądu w Powiecie Wołomińskim

Planowane wyłączenia prądu w Powiecie Wołomińskim

W dniach od 23 do 31 lipca planowane są przerwy w dostawie energii elektrycznej na terenie Powiatu Wołomińskiego. Obszar Data rozpoczęcia Data zakończenie [...]
0 komentarzy
Policyjna mapa wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym – Wakacje 2024

Policyjna mapa wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym – Wakacje 2024

W ciągu ostatniej doby w wypadkach drogowych zginęło 5 osób. Od początku wakacji ofiar śmiertelnych na drogach naszego kraju było 156. Policja prezentuje [...]
0 komentarzy
Informacje z Mazowsza

Informacje z Mazowsza

W tym wydaniu programu informacyjnego samorządu województwa mazowieckiego „Informacje z Mazowsza” mówimy m.in. o programie edukacyjnym „Bezpiecznie nad wodą”, pilotażowym programie badania lokalnych [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.