Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego prowadzi kontrole [1] na stacji C5 (na wniosek i z przyczyn po stronie inwestora, kontrola przełożona z 29 czerwca na dzisiaj) i stacji C4 oraz szlaku D5. Kontrola szlaku D6 została zakończona pozytywnie 29 czerwca.
Zadaniem wojewódzkiego nadzoru budowlanego jest sprawdzenie, czy stacje są wybudowane zgodnie z przepisami i projektem. Procedura obejmuje analizę dokumentacji oraz przeprowadzenie kontroli w terenie. Dokumentacja odbiorowa każdego z wniosków to kilkanaście tomów projektów, map, zaświadczeń, oświadczeń, protokołów badań i sprawdzeń i wielu innych dokumentów. Dokumenty te powinny być przygotowane i podpisane przez uczestników procesu inwestycyjnego, tj. projektantów, kierowników robót, kierowników budowy, inspektorów nadzoru inwestorskiego, którzy stwierdzają i potwierdzają wykonanie inwestycji zgodnie z warunkami udzielonego pozwolenia na budowę.
Podczas kontroli inspektorzy sprawdzają stacje, tunele, windy, klatki i inne obiekty towarzyszące, aby potwierdzić zgodność stanu faktycznego z dokumentacją przedstawioną przez inwestora oraz projektem zatwierdzonym decyzją pozwolenia na budowę. Priorytetem jest bezpieczeństwo pasażerów.
[1] (odcinka zachodniego II linii metra, II etapu realizacji)