– Już we wrześniu 2018 roku Miasto Zielonka było w posiadaniu informacji dot. planów rozbudowy istniejącej bazy paliw. Na wniosek inwestora o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowania dla tego przedsięwzięcia, Urząd Miasta wszczął w dniu 7 września 2018 roku postępowanie w przedmiotowej sprawie – informuje Karol Szyszko Rzecznik Prasowy Starostwa Powiatowego w Wołominie, w nawiązaniu do komunikatu zamieszczonego w dniu 13 kwietnia br. na stronie internetowej Urzędu Miasta Zielonka dot. bocznicy kolejowej na terenie Miasta Zielonka.
Nie jest więc zgodne ze stanem faktycznym stwierdzenie zawarte w komunikacie, że ?Nasz Urząd nie otrzymał znikąd informacji o działaniach przedsiębiorcy zmierzających do rozbudowy infrastruktury bocznicy? oraz ?Od tego momentu (red. otrzymania informacji o planowanej inwestycji), bezzwłocznie, rozpoczęły się aktywne działania, mające na celu niedopuszczenie do realizacji tych zamysłów?.
Jak czytamy w treści decyzji nr 28/20 o środowiskowych uwarunkowaniach, wydanej w dniu 14 stycznia 2020 roku osobiście przez Burmistrza Miasta Zielonka:
– ?Koncepcja zagospodarowania terenu obejmuje również działki 10 i 13 (przez które przebiegają tory kolejowe prowadzące do projektowanego na działce nr 1/6 frontu rozładunkowego cystern kolejowych?.
– ?Koncepcja zakłada także posadowienie dodatkowego zbiornika podziemnego w rejonie kolejowego frontu rozładunkowego?.
– ?Na etapie eksploatacji inwestycji ruch składów kolejowych na terenie zakładu prowadzić wyłącznie w godzinach od 6.00 do 22.00?.
W uzasadnieniu do decyzji czytamy również:
– ?W ramach przedmiotowego przedsięwzięcia planuje się budowę m.in.: (?) ? kolejowego frontu rozładunkowego paliw płynnych?.
– ?Źródłami emisji substancji do powietrza na etapie eksploatacji planowanego przedsięwzięcia będą głównie: operacje przeładunku, magazynowania i dystrybucji paliw, składy kolejowe i pojazdy mechaniczne (?)? – czytamy w oświadczeniu rzecznika starostwa wołomińskiego.