SEO to doskonały pomysł na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Dla właścicieli salonów usługowych przydaje się jako metoda wzmacniania świadomości marki. Zainteresowani klienci częściej dokonują rezerwacji. Na czym jednak polega pozycjonowanie strony internetowej? W jaki sposób osiąga się miejsce w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania? Zacznijmy od początku.
Co to jest SEO?
Podniesienie widoczności serwisu pod konkretne zapytania wpisywane w wyszukiwarce Google stanowi cel pozycjonowania. Załóżmy, że chcemy, by nasz salon fryzjerski często pokazywał się potencjalnym klientom. Wspólnie ze specjalistą wybieramy kilka lub kilkanaście atrakcyjnych dla nas fraz kluczowych (takich jak: ?fryzjer Wrocław? lub ?fryzjer damski?). Następnie należy je w logiczny i ustrukturyzowany sposób umieścić w treści strony internetowej.
Google wysyła swoje boty, by sczytywały zawartość strony. Następnie algorytm ocenia każdy serwis pod kątem wielu czynników. Najważniejszymi z nich są trafność i autorytet. Pierwsze miejsca w wynikach zajmują witryny, które najlepiej spełniają oczekiwania użytkowników, a jednocześnie budzą zaufanie. Nie wystarczy zatem jedynie umieścić frazy w treści. Należy dodatkowo zadbać o zawarcie danych kontaktowych, adresu firmy, możliwości dodawania opinii. To jedynie przykłady tego, jak możemy zwiększyć zaufanie do naszego sklepu.
Na szczęście nie musimy o tym wszystkim pamiętać. Specjalista SEO zadba o porządną optymalizację i dopięcie wszystkich szczegółów.
Na czym polega proces pozycjonowania?
Pierwszy krok zawsze powinna stanowić analiza serwisu. Sprawdzana jest historia oraz aktualny stan strony ? zarówno pod względem technicznym, jak i semantycznym. Wszystko może mieć znaczenie dla SEO!
Następnie specjalista przygotowuje listę rekomendacji, obejmujących najważniejsze czynniki rankingowe. Ilość treści w serwisie, rozmieszczenie słów kluczowych, wygląd najważniejszych nagłówków ? to tylko kilka z istotnych kwestii. Jeśli strona ma poważne błędy techniczne, również może to zostać ujęte w rekomendacjach. W niektórych przypadkach takie witryny nie mają szans na pojawienie się na wysokich pozycjach.
Przychodzi czas na wdrożenia. Zazwyczaj w pakiecie usług dobrej agencji SEO wykonywane są one w cenie ryczałtu. Tylko od pełnego zastosowania się do poleceń specjalisty zależą przyszłe wyniki. Nie należy wprowadzać jedynie części zaleceń, ponieważ zazwyczaj zaplanowane są one jako całość.
Po wdrożeniu następuje monitorowanie stanu witryny i dalsza praca nad optymalizacją ? tym razem ?na zewnątrz? serwisu. Oznacza to pozyskiwanie nowych linków, budowanie opinii oraz utworzenie wizytówki Google Moja Firma. Oprócz tego, zależnie od metod danego specjalisty, pozycjonowanie może objąć szereg innych działań.
Dlaczego warto wykupić usługi SEO?
Przede wszystkim mamy szansę na zwiększenie popularności naszego serwisu. Osoby szukające usług i produktów przez Google są najczęściej zaangażowane i zdeterminowane. Jest pewne, że w najbliższym czasie dokonają transakcji. Dlatego wysoka widoczność w wyszukiwarce to klucz do lepszej sprzedaży. Jeśli zależy nam na zwiększeniu wyników, SEO na pewno się nam przyda.
Dziś pozycjonowanie strony internetowej nie musi być trudne. Wystarczy, że zatrudnimy zdolnego specjalistę lub agencję, która spełni wszelkie nasze potrzeby. Już wkrótce nasza strona pojawi się na upragnionych pozycjach.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl
3 przemyślenia nt. „Pozycjonowanie strony internetowej ? dlaczego warto?”