Ogłosiliśmy przetarg na dostawę i instalacje dwóch odcinkowych pomiarów prędkości na S8 w Warszawie – poinformowała rzeczniczka Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego Monika Niżniak.
Rzeczniczka Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego wskazała, że odcinkowy pomiar prędkości na S8 będzie na dwóch – orientacyjnych – odcinkach: pierwszy pomiędzy węzłem Konotopa i węzłem Bemowo, a drugi między węzłem Łabiszyńska i węzłem Marki. – Są to orientacyjne na razie punkty, dlatego że szczegółowe lokalizacje urządzeń będą znane w późniejszym etapie – przekazała.
– Kontrole będą prowadzone na wszystkich nitkach głównego ciągu w obu kierunkach. Miejsca zostały wytypowane we współpracy i porozumieniu z zarządcą drogi, czyli Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad – poinformowała.
Monika Niżniak tłumaczyła, że odcinkowe pomiary prędkości służą do monitorowania prędkości pojazdów na niebezpiecznych odcinkach dróg. – System wylicza średnią prędkość, bazując na pomiarze czasu przejazdu pomiędzy początkiem i końcem monitorowanej trasy. Kluczową zaletą OPP (odcinkowego pomiaru prędkości) jest możliwość nakłonienia kierowców do ograniczenia prędkości na całej długości monitorowanego odcinka, co istotnie wpływa na poprawę poziomu bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu – podała.
– Wdrożenie odcinkowego pomiaru prędkości jest bardziej skomplikowanym procesem niż wprowadzenie do kontroli innego typu urządzeń rejestrujących. Wynika to z konieczności zastosowania rozbudowanego systemu nadzorującego ruch, m.in. sieci kamer dostosowanych do infrastruktury drogowej – zaznaczyła.
Rzeczniczka Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego wskazała również, że zapewnienie prawidłowości wykonania pomiarów wymagało przeprowadzenia szeregu uzgodnień, analiz i oględzin prowadzonych na S8.
Podała także, że na montaż odcinkowego pomiaru prędkości na S8 miał wpływ m.in. wypadek autobusu na S8, który spadł z mostu Grota-Roweckiego na Wisłostradę. – Rozmowy dotyczące wprowadzenia OPP na tych odcinkach zintensyfikowano po zdarzeniu z udziałem autobusu. Konieczność wprowadzenia nadzoru na trasie S8 z wykorzystaniem urządzeń rejestrujących potwierdziła również analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego, która uwzględnia przede wszystkim natężenie występowania zdarzeń drogowych – poinformowała.
źródło: portalsamorzadowy.pl/PAP