18 listopada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na dokończenie prac wzdłuż obwodnicy Marek. Zamówienie, które poprzednio obsługiwało włoskie Salini, trafiło w ręce Strabaga (w Markach ta firma budowała drogi na Zieleńcu oraz drogę rowerową wzdłuż rzeki Długiej).
?Wartość umowy wynosi ok. 166 mln zł, a czas realizacji to 10 miesięcy od daty zawarcia umowy (z wyłączeniem okresu zimowego). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest wiosną 2021 r.? ? czytamy w komunikacie GDDKiA.
Czym się zajmie Strabag?
?Zadaniem wykonawcy jest dokończenie prac, takich jak: węzeł Kobyłka (łącznice, drogi dojazdowe i najazdy na obiekt), węzeł Marki (zjazd z obwodnicy w Markach), węzeł Zielonka (drogi dojazdowe do węzła), najazdy na wiadukt w ciągu ul. Dworkowej, kładka w rejonie ul. Letniskowej, drogi dojazdowe i pasy technologiczne wzdłuż S8, chodniki, ścieżki rowerowe, Obwód Utrzymania Drogi, zieleń, prace porządkowe, roboty elektroenergetyczne, teletechniczne oraz sanitarne? ? informuje GDDKiA.
Przypomnijmy – w maju 2018 r. GDDKiA miała dość opóźnień i odstąpiła od umowy z ówczesnym wykonawcą ? konsorcjum pod wodzą włoskiego Salini.