PGE Obrót przestrzega przed nieuczciwymi praktykami. Tym razem oszuści wysyłają fałszywe wiadomości SMS informujące o rzekomych należnościach oraz wskazujące link do strony, na której można dokonać wpłaty. Nadawcy wiadomości podszywają się pod PGE Polską Grupę Energetyczną.
Fałszywe wiadomości SMS to kolejny, obok e-maili oraz fałszywych faktur, sposób działania oszustów. Zwracamy się do naszych Klientów i Pracowników o zachowanie szczególnej uwagi oraz przekazanie ostrzeżenia Państwa rodzinom i znajomym. Prosimy również o zignorowanie takiego SMS-a i nieotwieranie strony podanej w wiadomości. Jej uruchomienie może skutkować zainstalowaniem złośliwego oprogramowania na urządzeniu.
SMS-y są różnej treści i pochodzą od różnych nadawców. Wszystkie posiadają odnośnik do strony, poprzez którą oszuści chcą wyłudzić pieniądze.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222.
Działania nieuczciwych sprzedawców to problem, z którym zmagają się wszyscy operatorzy usług. PGE Obrót opiera swoją działalność na transparentności oraz uczciwej konkurencji, polegającej m.in. na dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach. Spółka posiada certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią (TOE). Co roku, w ramach TOE, włącza się w ogólnopolską kampanię informacyjną ?Sprawdź kto sprzedaje Ci energię?, mającą na celu ostrzeganie przed nieuczciwymi praktykami sprzedaży prądu i gazu na rynku.
Ponadto, spółka prowadzi własne akcje informacyjne ostrzegające oraz informujące klientów, jak nie dać się oszukać, a także, przypominające o prawach konsumentów i zachęcające do dokładnego czytania wszelkiego rodzaju umów.
PGE Obrót zgłosiła sprawę do prokuratury.