Zmiana zasad weryfikacji i wydawania Radzymińskiej Karty Mieszkańca

Dwa lata wydawania Radzymińskiej Karty Mieszkańca pozwoliły zebrać doświadczenia, których konsekwencją jest modyfikacja zasad weryfikacji i wydawania Kart. Poniżej przekazujemy Państwu szczegóły:

Karta Mieszkańca wydawana jest osobom fizycznym, których miejscem zamieszkania jest Gmina Radzymin, które:

1) rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Wołominie wskazując miejsce zamieszkania na terenie Gminy Radzymin,   bez względu na to czy osiągają dochód
lub
2) rozliczają w Gminie Radzymin podatek rolny z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego
lub
3) pomimo miejsca zamieszkania na terenie Gminy Radzymin, na podstawie przepisów odrębnych mają obowiązek rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych w urzędzie skarbowym według innej niż miejsce zamieszkania właściwości
lub
4) nie mają obowiązku rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych w urzędzie skarbowym na podstawie odrębnych przepisów
lub
5) są dziećmi osób uprawnionych, wymienionych w pkt 1-4, tj. rodziców lub osób samotnie wychowujących dziecko w rozumieniu art. 3 pkt 17a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (t.j. Dz. U. 2018 r. poz. 2220 z późn. zm.), do ukończenia 26 roku życia ? o ile pozostają uczniami lub studentami
lub
6) są niepracującymi małżonkami osób uprawnionych, wymienionych w pkt. 1-3.

Wnioskodawca zobowiązany jest przy składaniu wniosku przedstawić do wglądu jeden z poniższych dokumentów:

1) kserokopię pierwszej strony PIT z oryginalną prezentatą Urzędu Skarbowego w Wołominie;

2) jeśli podatek za rok poprzedzający złożenie wniosku rozliczono przez Internet, należy załączyć pierwszą stronę wydrukowaną   oraz wydrukowane UPO (Urzędowe Poświadczenie Odbioru) ? PIT wraz z wygenerowanym numerem dokumentu zgodnym z identyfikatorem   dokumentu UPO. W przypadku braku numeru niezbędne jest okazanie zaświadczenia z Urzędu Skarbowego lub okazanie pierwszej strony PIT poświadczonej przez Urząd Skarbowy w Wołominie;

3) dokument potwierdzający odprowadzanie składek na ubezpieczenie społeczne rolników z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego na terenie gminy Radzymin;

4) zaświadczenie o obowiązku rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych w urzędzie skarbowym wskazanym przez pracodawcę odrębnymi przepisami;

5) zaświadczenie lub równoważny dokument o zarejestrowaniu w Urzędzie Pracy w Radzyminie, nie starszy niż 1 miesiąc;

6) kserokopię decyzji o pobieraniu świadczenia pielęgnacyjnego lub innego świadczenia równorzędnego;

7) kserokopię aktualnej legitymacji szkolnej lub studenckiej (osoby pełnoletnie do ukończenia 26. roku życia – uczące się lub studiujące);

8) w przypadku osoby samotnie wychowującej dziecko – dokumenty potwierdzające samotne wychowywanie dziecka;

9) w przypadku niepracujących małżonków osób uprawnionych ? dokumenty potwierdzające uprawnienia do posiadania Karty przez uprawnionego współmałżonka oraz oświadczenie o pozostawaniu bez pracy.

Termin ważności Radzymińskiej Karty Mieszkańca

1 lipca 2019 r. upłynął 2-letni okres ważności pierwszych Radzymińskich Kart Mieszkańca. Wraz z upływem czasu, utrata ważności będzie dotyczyła kolejnych kart. Sprawdź ważność swojej karty i wystąp o nową, jeśli chcesz zachować przywileje. Nie pamiętasz, kiedy wyrabiałeś kartę? Sprawdź na: https://radzymin.informica.pl/

Wnioski o wydanie nowej karty można składać w Referacie Partycypacji i Polityki Społecznej, pl. T. Kościuszki 2, 05-250 Radzymin, III piętro, pokój 33 lub w budynku urzędu, przy ul. Konstytucji 3 Maja 19, I piętro, pokój 11 w godzinach:

  • poniedziałki: 1000 – 1900
  • wtorki, środy, czwartki: 800-1600
  • piątki: 800 -1500.

Więcej aktualnych informacji oraz wykaz zniżek zamieszczony jest na stronie: https://rkm.radzymin.pl

Źródło: UMiG Radzymin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.