Siedem podwarszawskich gmin wspólnie aplikuje o pieniądze z UE. Marki ponownie są liderem projektu złożonego w takiej formie. Poprzednim razem się udało. Jak będzie tym razem?
69 mln zł ? tyle pieniędzy będzie do podziału w konkursie w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych na drogi rowerowe. Do końca sierpnia samorządy mogły aplikować o unijne wsparcie do tego typu inwestycji. By zwiększyć szanse w konkursie, siedem samorządów zawarło partnerskie porozumienie. W tej grupie znajdują się ? w kolejności alfabetycznej – Kobyłka, Marki, Nieporęt, Radzymin, Wołomin, Ząbki i Zielonka.
– Marki zostały liderem tego projektu. To nasze drugie tego typu doświadczenie. Za pierwszym razem udało nam się zdobyć unijne dofinansowanie (ok. 9 mln zł), za które już powstały drogi rowerowe przy Sportowej, Sowińskiego i Szkolnej i zostaną wybudowane na wale rzeki Długiej, wzdłuż ulicy Głównej oraz Sosnowej i Kościuszki ? mówi Jacek Orych, burmistrz Marek. Siódemka samorządów zamierza wybudować ponad 47 km ścieżek dla rowerzystów. Marki chcą na swoim terenie przygotować ponad 12 km.
– Zakładamy, że drogi dla jednośladów powstaną w Alei Marszałka Piłsudskiego ? w ramach przywracania miejskiego charakteru głównej arterii. Dołączymy do tego finansowanie budowy ścieżek wzdłuż Modrzewiowej, Sobieskiego, Karłowicza, Lisa-Kuli i Granicznej. Planowane inwestycje zostaną zrealizowane do połowy 2020 roku. Dziękuję wszystkim partnerom oraz osobom zaangażowanym w przygotowanie przedsięwzięcia ? mówi Jacek Orych.
Łączna długość tras rowerowych to 47 127 m. Poszczególne miasta wybudują: Marki – 12 469 m, Ząbki – 4 025 m, Zielonka – 3 660 m, Kobyłka – 7 890 m, Wołomin – 3 920 m, Radzymin – 7 165 m, Nieporęt – 7 998 m