Średnia wyników osiągniętych przez uczniów klas szóstych na terenie powiatu wołomińskiego wynosi 25,83 punktów i jest wyższa od średniej krajowej 25,08 punktów.
Umieszczone poniżej tabele pokazują wyniki egzaminów szkół z terenu powiatu wołomińskiego osiągnięte przez uczniów klas szóstych z tego roku i dla porównania z roku ubiegłego. Prezentowane wyniki są w skali staninowej (skala od 1 do 9, gdzie stanin 1 oznacza najniższe wyniki a stanin 9 wyniki najwyższe).
Przedział punktowy w poszczególnych staninach jest zależny od wyników osiągniętych przez uczniów w całym kraju. Analizując wyniki zaprezentowane przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną należy pozytywnie ocenić te szkoły, które corocznie awansują do wyższego staninu. Ci, którzy utrzymują się w danym staninie potwierdzają uzyskany poziom w przypadku staninów wysokich, lub brak postępu – w przypadku niskich staninów.
– Jest bardzo trudno komentować wyniki osiągnięte przez szkoły bez kontekstu, ponieważ w szkołach co roku egzaminy zdaje inny zespół uczniowski. W danym roku wynik może być bardzo wysoki bo szkołę kończy duża grupa dzieci o wysokim poziomie intelektualnym, które ?wywindowały szkołę” wysoko.
Ale wystarczy jeden czy dwóch uczniów o niskich predyspozycjach intelektualnych, którzy bardzo ?pociągną wynik szkoły w dół” i gdybyśmy rozpatrywali wynik tej szkoły bez tego jednego czy dwóch uczniów to wynik szkoły byłby bardzo dobry lub zadawalający – uważa Halina Bonecka, dyrektor ZEASiP w Wołominie.
Zdaniem dyrektor Boneckiej, gdyby dokonać uproszczonego porównania z wynikami z roku ubiegłego to można powiedzieć, że w Gminie Wołomin wyniki osiągnięte przez młodzież są w tym roku wyższe. – Bardzo cieszy fakt, że, wbrew obiegowej opinii, w szkołach o małej liczbie uczniów można osiągnąć dobre wyniki. W Gminie Wołomin niektóre szkoły wiejskie osiągają wyniki dobre – uważa Bonecka.
Teresa Urbanowska
To może jeszcze ktoś pokusi się o komentarz wyników szkół w Majdanie i Ossowie, a ściślej – o porównanie wyników obu szkół, szczególnie w kontekście ubiegłorocznego sporu o „rejonizację uczniów” z Majdanu. Do bardzo ciekawych wniosków dojść można porównując preferowaną przez władze gminy szkołę w Ossowie ze szkołą w Majdanie, bardzo przez władze niekochaną. A liczby są bezwzględne, bezwzględnie obnażają różnicę poziomów obu szkół. Szczególnie pokazuje różnicę najniższy wynik ze sprawdzianu w obu szkołach. Rodzicom uczniów z Majdanu życzę powodzenia w potyczkach o miejsca dla dzieci w dobrych szkołach. Trzymam kciuki!!!!