Z własnym programem, z profesjonalną kadrą pedagogiczną, stosującą nowoczesne metody wychowania i nauczania, które wspierają rozwój dziecka, tworzymy przedszkole twórcze, otwarte i przyjazne dla dzieci i ich rodziców ? mówi Halina Kuśnierz, dyrektor placówki Niepublicznego Przedszkola Wesoła Lokomotywa w Markach.
Podstawową formą uczenia się dzieci przedszkolnych jest zabawa i doświadczenie. Budynek przedszkola ?Wesoła Lokomotywa? został zaprojektowany specjalnie dla potrzeb małych dzieci. – Organizujemy przestrzeń w taki sposób, aby wzbudzać ciekawość dziecka i pozytywne emocje, co prowadzi do sukcesu ? podkreśla dyrektor Halina Kuśnierz.
Jednym z celów jakie stawiane jest przed placówkami przedszkolnymi jest dobre przygotowanie dziecka do szkoły. Proces uczenia się w wieku przedszkolnym przebiega niewyobrażalnie szybko. – Dla dzieci nauka jest zabawą i ogromnym pragnieniem. Dlatego też, zadbaliśmy o organizację dwóch placów zabaw przystosowanych odpowiednio dla młodszych, ale i starszych dzieci. Jeżeli w tym czasie zapewnimy dziecku warunki do wszechstronnego rozwoju to będzie to doskonała baza do dalszego kształcenia. Zrobimy wszystko, aby nasze dzieci miały doskonały start rozpoczynając naukę w szkole ? uważa Halina Kuśnierz.
W materiałach promujących placówkę jej kierownictwo zapewnia: – Będziemy wyzwalać i pielęgnować zainteresowania naszych dzieci. Dzieci uwielbiają tworzyć. Wkładają w swoje dzieła całą energię i uczucie. Każde dziecko jest inne, ma inne predyspozycje, zdolności i zainteresowania. Naszym zadaniem jest dostrzec je i rozwijać, aby nie zostały pominięte. Nie rozwijane i nie stymulowane mogą bezpowrotnie zaniknąć.
W obecnej rzeczywistości niezwykle ważne jest rozbudzanie zainteresowań i umiejętności językowych dzieci jak też doskonalenie sprawności komunikacyjnej. Dlatego z myślą o przyszłości naszych podopiecznych codziennie odbywają się zajęcia języka angielskiego. Dzieci szybko się uczą i zapamiętują zatem już teraz szkolimy ich warsztat metodą nauki poprzez zabawę. Nie można przy tym zapominać, że niemniej ważne jest sprawne posługiwanie się językiem ojczystym ? to jeden z fundamentów sukcesów szkolnych.
– Doświadczenia poszukujące (eksperyment, bezpośredni kontakt, wycieczki, wywiady, konstruowanie, spotkania z rówieśnikami, korespondencja). Informacje zdobyte w drodze osobistego doświadczenia, któremu towarzyszą emocje są niezapomniane. Tworzą bazę do rozwijania ich oraz samodzielnej pracy w zakresie matematyki, geografii, przyrody, fizyki i chemii. Kolejny raz potwierdza się przysłowie: ?Czego się Jaś nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał? – wyjaśnia dyrektor ?Wesołej Lokomotywy?.
Bez wątpienia dla maluchów ważna jest rodzinna atmosfera i małe kameralne grupy. – Dołożymy starań, aby nasze dzieci czuły się członkami małej społeczności. Sprawimy, że będą bezpieczne, szczęśliwe, zadowolone z własnych odkryć i dokonań ? mówi nasza rozmówczyni. Do każdego malca podchodzimy indywidualnie, ze zrozumieniem i akceptacją. Mocne strony wzmacniamy i pomagamy rozwijać, a trudności staramy się pokonywać wspólnie, w razie potrzeby zapewniając pomoc specjalistyczną. Wykorzystujemy również metodę BAJKOTERAPII mówiąc najprościej jest to terapia przez bajki. Wszystkie dzieci lubią ich słuchać a czytając odpowiednio dobrane historie uczą się jak radzić sobie w trudnych chwilach z emocjami.
Zachęcamy Rodziców do odwiedzenia naszej placówki wirtualnie i osobiście, obejrzenia przedszkola, poznania kadry pedagogicznej. Wypełniając formularz karty zgłoszeniowej, mogą Państwo zarezerwować dziecku miejsce na liście wstępnej. Tutaj można przeczytać więcej na temat rekrutacji.
Jedno przemyślenie nt. „Dlaczego Wesoła Lokomotywa?”
Możliwość komentowania jest wyłączona.