Trwający powszechny pomiar ruchu pozwoli w najbliższych tygodniach na dokładną analizę racjonalności podziału dróg na terenie Warszawy i okolic. Informuję, że zwróciłem się do wójtów, burmistrzów i prezydentów z prośbą o opinię w sprawie klasyfikacji dróg i przyporządkowania ich odpowiednim zarządcom. W tej sprawie, moim zdaniem, należy odbyć poważną dyskusję środowisk nie tylko samorządowych, bowiem Ministerstwo Infrastruktury sygnalizuje możliwość zmiany klasyfikacji poszczególnych dróg. Prezydium Sejmowej Komisji Infrastruktury zamierza przeanalizować wnioski w tym zakresie do końca czerwca 2005 roku. Od tego czyja to będzie droga zależeć będą pieniądze na jej utrzymanie, a tym samym, wpłynie to na mniejszy bądź większy komfort jej użytkowników. Warto więc nad tym się zastanowić.
Janusz Piechociński
Przewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury
Natężenie ruchu na drogach wojewódzkich w powiecie wołomińskim:
1. Droga Nr 624 – stacja kolejowa Beniaminów – Dąbkowizna – Wólka Radzymińska; długość – 2,967 km., szerokość jezdni – 4,5–5 m, średni dobowy ruch – 194 pojazdy.
2. Droga Nr 625 – stacja kolejowa Zielonka do drogi Nr 634; długość – 0,860 km, szerokość – 6 m, średni ruch dobowy – 7900 pojazdów.
3. Droga Nr 628 – stacja kolejowa Wołomin do drogi Nr 634; długość – 0,904 km, szerokość 6 m, średni ruch dobowy – 5792 pojazdy.
4. Droga Nr 629 – Marki – Warszawa; długość – 1,055 km, szerokość – 14 m,
średni ruch dobowy – 43516 pojazdów.
5. Droga Nr 631 – Nowy Dwór Mazowiecki – Zegrze – Nieporęt – Marki – Warszawa; długość – 44,815 km, szerokość – 6–9 m, średni ruch dobowy – 3466 – 17920 – 30736 pojazdów.
6. Droga Nr 632 – Legionowo – Rembelszczyzna – Marki; długość – 15,189 km, szerokość – 5–6 m, średni ruch dobowy – 4501 pojazdów.
7. Droga Nr 634 – Warszawa – Zielonka – Wołomin – Miąse – Tłuszcz – Wólka Kozłowska; długość – 36,835 km, szerokość – 6-8 m, średni ruch dobowy – 17411 – 19844 – 3617 pojazdów.
8. Droga Nr 635 – Wołomin – Radzymin; długość – 9,731 km, szerokość – 6-9 m,
średni ruch dobowy – 6545 pojazdów.
9. Droga Nr 636 – Wola Rasztowska – Wólka Kozłowska – Jadów – Zawiszyn; długość – 29,192 km, szerokość – 5-7 m, średni ruch dobowy – 1896 pojazdów.
O troszeczke wiecej szczegolow bym prosil w tej materi jako zwykly obywatel.Czy w zaleznosci od natezenia ruchu niektore drogi w przyszlosci moga byc „moje”,”jego”,”wasze”,czy”nasze”?To troche brzmi ironicznie z mojej strony ale jednoczesnie niepokojaco….Moze w przyszlosci nie bedzie drog panstwowych tylko regionalne,wojewodzkie,powiatowe tak jak to obecnie ma miejsce, ze drogi/ulice w miescie;sa miejskie a co za tym idzie koszty ich utrzymania pokrywane sa z kieszeni obywateli danego miasta.Czy nie ma tu gdzies w zalazku „decentralizacji wladzy” w przyszlosci ?Czy to dobre czy nie -pozostaje dyskusja.Mimo to chcialbym sie mylic w obawie o stworzenie nam nowych obciazen podatkowych….
„wpłynie to na mniejszy bądź większy komfort jej użytkowników. „
Panie pośle nasze drogi są w opłakanym stanie my nie tylko czekamy na drogi —–takie jak w unni ——
ale nawet zaczeliśmy się modlić o szybkość wykonania
nasze samochody często się psują —a nas nie stać na tak częstą naprawę zawieszenia —-
pan dobrze wie —ILE TO KOSZTUJE
może pan ustali jakąś –małą ustawkę kto będzie zwracał nam koszty