Spotkanie w sprawie obwodnicy

W dniu 13 lutego w budynku Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ząbkach odbyło się spotkanie w sprawie ?Określenia przebiegu projektowanej Wschodniej Obwodnicy Warszawy ? przyszłej trasy ekspresowej S17 na odcinku węzeł ?Drewnica? (z węzłem) na drodze S-8 ? węzeł ?Zakręt? (bez węzła) na drodze nr 2?.

W spotkaniu uczestniczyli Janusz Werczyński ? burmistrz Marek, Artur Murawski ? zastępca burmistrza Ząbek, przedstawiciel Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ? Grzegorz Hermanowski ? inwestor, a także przedstawiciele Firmy JACOBS Polska jako jednostka projektowa: Grzegorz Bistuła ? Prószyński ? zastępca naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska, Małgorzata Tarnowska ? rzecznik prasowy oddziału oraz Katarzyna Wójcicka, Iwona Rękiewicz, Jakub Skiba. Spotkanie miało charakter wyłącznie informacyjny, podczas którego zapowiedziano formalne konsultacje społeczne powyższej kwestii w ramach tzw. postępowania administracyjnego zmierzającego do wydania decyzji o środowiskowym uwarunkowaniu realizacji inwestycji. Konsultacje wśród społeczeństwa przeprowadzała będzie Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska za kilka miesięcy. Projekt zakłada dwa warianty przeprowadzenia trasy

w rejonie Ząbek. Wariant zielony ? wschodni i czerwony ? zachodni o długości w granicach administracyjnych Ząbek odpowiednio 1,6

i 2,3 km. Dla każdego z wariantów przebiegu trasy przewidziano dwie propozycje rozwiązania węzła ?Ząbki?? powiązanie z drogą 634 zlokalizowane pomiędzy obecnym rondem z drogą 631, a linią kolejową do Rembertowa lub z drogą wojewódzką 631 (ul. Piłsudskiego i ul. Żołnierska) na wysokości ul. Szwoleżerów. Na podstawie przeprowadzonych analiz dotyczących emisji hałasu, w żadnym z wariantów nie następuje narażenie zabudowy mieszkaniowej na ponadnormatywny hałas

i w związku z tym ekranowanie trasy głównej nie będzie konieczne. Przebieg wschodni (zielony) ? preferowany jest przez władze miasta ponieważ oddala trasę od zabudowy i minimalizuje negatywne oddziaływanie na zabudowę mieszkaniową i w mniejszym stopniu ingeruje w obszary leśne Ząbek. Jednocześnie zastępca burmistrza negatywnie ocenił przedstawioną przez projektantów propozycję powiązania nowej trasy z układem dróg wojewódzkich na wysokości ul. Szwoleżerów, bo to wiązało by się

z obciążeniem tej ulicy dodatkowym ruchem tranzytowym w kierunku Warszawy co spowoduje dużą uciążliwość dla mieszkańców ulicy Szwoleżerów i tworzenie się korków. W ramach budowy trasy ekspresowej zostaną zlikwidowane dwa istniejące przejazdy kolejowe na linii kolejowej Ząbki-Zielonka tj. w ciągu drogi wojewódzkiej 631

i w ciągu ul. Kolejowej. Ulica Kolejowa ma zostać przedłużona po północnej stronie torów i podłączona do drogi 631 w sposób bezkolizyjny. Projektanci oczekują na uwagi

i wnioski mieszkańców do zaprezentowanych rozwiązań. Wnioski można przesyłać pocztą zwykłą, faksem lub pocztą elektroniczną w terminie do 25 lutego na adres Jacobs Polska Sp. z o. o. Al. Niepodległości 58, 02-626 Warszawa Fax. (22) 564 06 01, e-mail: warsaw@jacobs.com. Materiały z konsultacji i formularze wniosków można znaleźć na stronie internetowej Urzędu Miasta Ząbki www.zabki.pl oraz na stronie inwestora www.gddkia.gov.pl oddział

w Warszawie.