Zazwyczaj do lekarza udajemy się gdy coś nam dolega, profilaktyka nie jest przez wielu z nas stosowana. Najczęściej tłumaczymy to brakiem czasu. Tak samo jest z naszymi pojazdami korzystamy z usług mechanika w momencie kiedy samochód się zepsuje. Zazwyczaj koszty naprawy są bardzo wysokie. Takich sytuacji da się jednak uniknąć, zamiast 1000 zł za naprawę możemy zapłacić 100 zł pod warunkiem, że co jakiś czas oddajmy go w ręce mechanika, który poprawi drobne usterki.
Opel-serwis to firma mieszcząca się w Kobyłce przy ul. Ks. Marmo 16, zajmuje się kompleksową naprawą samochodów. – Wszystkim swoim klientom sugeruję aby starali się regularnie robić przeglądy swoich pojazdów. Dzięki takim zachowaniom mogą uniknąć poważnych usterek. – mówi Robert Pazio, właściciel Opel-serwis.
Upalne lato ? czekamy na to z utęsknieniem. Upalne dni są zmorą dla kierowców. Właściciel warsztatu Opel-serwis zaleca, aby po sezonie zimowym wyczyścić urządzenia odpowiedzialne za klimatyzację (po taką usługę można się zgłosić do warsztatu Opel-serwis). Istotne w tej kwestii jest wyczyszczenie lub wymiana filtru pyłkowego (kabinowego). Ta część jest odpowiedzialna za filtrowanie powietrza. – Bardzo ważne jest aby co dwa lata dokonać przeglądu systemu odpowiadającego za klimatyzację w naszym pojeździe. W układzie klimatyzacji występuję tzw. „znikanie gazu”. Rocznie z układu ubywa około 100 g gazu. Zaniedbanie tej kwestii może spowodować zatarcie sprężarki odpowiadającej za prawidłowe działanie klimatyzacji. – podkreśla właściciel Opel-serwis.
W tym roku mieliśmy dosyć mroźną zimę, której towarzyszyły obfite opady śniegu. Po zimie odwilż – na ulicach błoto zmieszane z solą, którą posypywano nawierzchnię dróg. Błoto osadziło się na komorze silnika naszego samochodu. Jest to jeden z głównych czynników doprowadzających do niszczenia ważnych części samochodu znajdujących się pod maską. By uniknąć kosztownej wymiany tych część wystarczy oddać pojazd w ręce fachowców, którzy dokładnie wyczyszczą i zabezpieczą komorę silnika.
Warto również odświeżyć wnętrze swojego auta, poleca się tu metodę ozonowania. W ten spodób pozbędziemy się nieprzyjemnych zapachów. Właściciel serwisu zaznacza również, że co dwa lata w samochodzie powinien być wykonany przegląd instalacji elektrycznej.
Nie zapominajmy również o oponach, które należy wymienić, a następnie dostosować ciśnienie. Wymianie opon powinno również towarzyszyć dokładne sprawdzenie i konserwacja felg. Przy wymianie opon należy uważnie przyjrzeć się felgom, zabezpieczyć ranty felg odpowiednimi środkami oraz uszczelnić je.
Na koniec najważniejsza kwestia ? olej w silniku. Jego brak może doprowadzić do zatarcia serca naszego auta jakim jest silnik. Producenci samochodów mówią, iż olej (w zależności od marki pojazdu) należy wymienić po przejechaniu 30 ? 40 tys kilometrów, co jest wprowadzaniem w błąd. Olej średnio należy wymieniać po przejechaniu 10 ? 15 tys kilometrów. Skąd takie nieporozumienia i rozbieżności? Oleje silnikowe produkowane do samochodów nie są aż tak wydajne jak sugerują producenci pojazdów. Pamiętajmy o tym by zadbać o olej, by nasz pojazd nie zakończył przedwcześnie swojego „życia”. Przywrócenie go do pełnej sprawności po takim zaniedbaniu może słono nas kosztować.
Opel-serwis wychodzi do klienta z pewną propozycją. W cenie 100 zł wykonuje przeglądy wiosenne i diagnozuje co wymaga interwencji mechanika. Jeżeli klient będzie chciał naprawić usterki ponosi ustalone wcześniej koszty związane z naprawą. – Systematyczne przeglądy dają nam gwarancję, że nasz samochód będzie w ciągłej eksploatacji. – mówi Robert Pazio.