Organizatorzy akcji ?Tak dla Obwodnicy Marek? zwrócili się do Donalda Tuska z prośbą o wsparcie w sprawie budowy kluczowej dla miasta arterii. Stosowne pismo zostało złożone w ubiegłym tygodniu w Centrum Obsługi Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
?Panie Premierze! Prosimy o działania na rzecz tej inwestycji ? piszą przedstawiciele Grupy Marki 2020 – Nie chcielibyśmy bowiem, żeby doszło do sytuacji, w której kilka tysięcy zniecierpliwionych obywateli Marek wyjdzie na ulicę i ? wzorem obywateli Strykowa ? zablokuje kluczową dla krajowego układu komunikacyjnego drogę, upominając się o inwestycję, do której od wielu lat mają pełne prawo. Chcielibyśmy pokazać, że problemy komunikacyjne w Polsce można rozwiązywać w pokojowy i obywatelski sposób. Bez pomocy Pana Premiera nie będziemy mogli udowodnić tej tezy ? głosi dokument.
– Wiemy, że w sprawie tak dużej inwestycji, wartej kilkaset milionów złotych, potrzebna jest polityczna decyzja. Dlatego zdecydowaliśmy się zwrócić w tej sprawie także do Donalda Tuska ? tłumaczą Jacek Orych, Szczepan Ostasz i Tadeusz Markiewicz.
Liderzy Grupy Marki 2020 zwracają uwagę, że niedawno rząd podejmował decyzję w sprawie przebiegu trasy Via Baltica, prowadzącej z Warszawy do krajów nadbałtyckich.
– Ten projekt będzie mieć bardzo słaby punkt. Będzie nim właśnie brak obwodnicy Marek ? mówią członkowie Grupy Marki 2020.
Jak obliczają, z finansowaniem mareckiej inwestycji nie powinno być problemu, bo Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaoszczędziła na dotychczasowych przetargach drogowych ? według wstępnych szacunków ? ponad 10 mld zł.
– W dzisiejszych czasach prawdopodobnie dwudziesta część tej kwoty wystarczyłaby na budowę obwodnicy naszego miasta ? podpowiadają Jacek Orych, Szczepan Ostasz i Tadeusz Markiewicz.
O obwodnicy Marek
Projekt pod nazwą ?Obwodnica Marek? to trzy różne inwestycje. Prace nad pierwszą z nich ruszają tuż po wakacjach. To dostosowanie Trasy Toruńskiej do parametrów drogi ekspresowej. Kolejnym etapem jest budowa części Wschodniej Obwodnicy Warszawy. W Markach połączy ona węzeł Piłsudskiego (przy centrum handlowym M1) z węzłem Drewnica. Co ważne, decyzja środowiskowa, istotna dla rozpoczęcia prac na tym odcinku, jest prawomocna i ostateczna. Trzecią inwestycją jest budowa tzw. właściwej obwodnicy Marek. Połączy ona węzeł Drewnica z obwodnicą Radzymina. Decyzja środowiskowa została już wydana, ale w tej sprawie pojawiły się protesty. Piłeczka jest w tej chwili po stronie Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, która musi je rozpatrzyć.
O Grupie Marki 2020
Powstała pewnej lipcowej nocy w Markach przy ul. Ząbkowskiej. Jej założyciele zdecydowali się porwać z motyką na słońce i zmobilizować mieszkańców miasta do działania, którego celem jest przyśpieszenie kluczowej dla miasta inwestycji. W ten sposób narodziła się akcja ?Tak dla Obwodnicy Marek?. Okazała się wielkim sukcesem mieszkańców miasta. W jej trakcie zebrano bowiem prawie 11 tys. podpisów pod apelem w sprawie budowy obwodnicy.
więcej informacji: www.obwodnicamarek.pl
Chlopaki, tak trzymac i nie odpuszczac
Jesteśmy z Wami. Tak trzymać !!!