Zarząd Powiatu Wołomińskiego podpisał 7 maja porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, które określa umiejscowienie zjazdu z trasy S-8 w miejscowości Kozłówek oraz wyznacza ramy współpracy pomiędzy stronami.
Temat połączenia drogowego gmin powiatu wołomińskiego z Warszawą od lat bulwersuje lokalną społeczność. Dojazd do Warszawy to dla wielu z nas droga 634. Zdaniem starosty wołomińskiego Macieja Urmanowskiego rozwiązania problemów komunikacyjnych naszego regionu trzeba szukać gdzie indziej. – Droga 634 biegnie przez tereny zurbanizowane. Jadąc tą drogą napotykamy na wiele świateł, które zawsze będą spowalniały ruch. Naszą propozycją jest stworzenie mieszkańcom Kobyłki, Wołomina,Zielonki czy Klembowa możliwości wjazdu na S-8 na węźle Wołomin. To nie znaczy, że ruchu samochodowego na drodze 634 nie będzie. On będzie ale przez możliwość włączenia się mieszkańców części powiatu do ruchu na S-8 poprzez węzeł Wołomin spowoduje odciążenie ruchu na drodze 634 – twierdzi.
Prace projektowe nad budową drogi łączącej trasę S8 z miejscowością Czarna trwają od kilku miesięcy. Obecnie weszły one w nowy etap. Opracowano już studium komunikacyjne drogi łączącej miejscowość Czarna przez węzeł ?Wołomin” w Kozłówku na trasie S-8 do drogi krajowej nr 8 w Strudze.
Rozstrzygnięto również postępowanie przetargowe i podpisano umowę na wykonanie koncepcji drogowej omawianej trasy z firmą Faber Maunsell z siedzibą w Warszawie.
W dniu 7 maja. Zarząd Powiatu Wołomińskiego podpisał porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, które określa umiejscowienie zjazdu z trasy S8 w miejscowości Kozłówek oraz wyznacza ramy współpracy. W dokumencie tym postanowiono iż Powiat Wołomiński wykona:
koncepcję programowo-przestrzenną wraz z materiałami do decyzji środowiskowej;
mapy prawno – podziałowe;
wytyczenie przebiegu drogi;
dokumentację projektową;
budowę odcinka dojazdowego.
Natomiast GDDKiA zobowiązała się do wykonania map podziałowych, dokumentacji budowlano – wykonawczej pod węzeł S8 oraz budowę węzła wraz ze zjazdami na drodze ekspresowej S8.
Koncepcja programowo – przestrzenna łącznika pomiędzy trasą S8, a miejscowością Czarna zakłada, że będzie to droga klasy G (droga główna), o kategorii ruchu KR-4, z chodnikiem, drogami zbiorczymi i ciągiem pieszo – rowerowym. W pierwszym etapie powstanie jedna jezdnia o szerokości 7m. Na etapie koncepcji rezerwowany jest pas drogowy zapewniający możliwość wykonania dwujezdniowego łącznika.
Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich prowadzi równolegle prace nad dokumentacją przebudowy drogi 634. – Jako mieszkańcy możemy spodziewać się skrócenia dojazdu do Warszawy w perspektywie 3 lat. W tej sprawie jesteśmy uzależnieni od zarządców dróg wojewódzkich i krajowych i ich planów inwestycyjnych – uważa starosta..
Opis do mapy:
Kolorem różowym zaznaczony jest wariant I łącznika tzn. planowana inwestycja ma początek na wysokości wsi Nadma Pólko u wylotu drogi 631 na Nieporęt. Przebiega na północ od rzeki Czarna do węzła Kozłówek i łączy się z drogą 635 w miejscowości Czarna przy zjeździe na Helenów zaprojektowanym rondem;
Kolorem niebieskim zaznaczony wariant II łącznika tzn. planowana inwestycja ma początek na wysokości wsi Nadma Pólko u wylotu drogi 631 na Nieporęt. Przeprawą mostową droga prowadzona jest na południe od rzeki Czarna wzdłuż miejscowości Nadma (ul. Stara), następnie kolejną przeprawą mostową kierowana jest na projektowany węzeł z drogą S8, a dalej do miejscowości Czarna do projektowanego ronda na południe od ul. Chabrowej.
Znalazłam w Wieściach cytat z POLSKA The Times: ”
30 tys. ludzi jeździ drogą z trzeciego świata
Gehenna kierowców mieszkających w podwarszawskich miasteczkach powiatu wołomińskiego trwa już 15 lat. I najpewniej potrwa jeszcze kilka, bo w Ząbkach, Zielonce i Kobyłce wciąż nie wykupione są grunty pod przebudowę drogi 634. Na terenie Zielonki i Wołomina prace drogowe mają ruszyć już w przyszłym roku – napisali nam urzędnicy. – To dziwne, bo marszałek województwa przewiduje ukończenie tej drogi w 2016 roku – mówi Tomasz Kret, mieszkaniec Ząbek i ekspert ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji” i to byłoby na tyle.
Na stronie siskomu dostępna jest koncepcja przebudowy drogi 634
http://www.siskom.waw.pl/DW634.htm
W chwili obecnej trwa procedura wyłaniania wykonawcy projektu budowlanego.
Teoretycznie powinno się dać to zbudować szybciej, ale niestety w wieloletnim planie inwestycyjnym województwa mazowieckiego główne środki na tą inwestycje są zarezerwowane na lata 2013 – 2016 i to w wysokości sięgającej tylko 50% szacowanych kosztów.
Wiadukt nad linią kolejową Zielonka – Rembertów będzie powstawał niezależnie w ramach modernizacji linii kolejowej Warszawa – Białystok.
Dzięki tomkret za linka. Czy ktoś może napisać skąd się wzięły i co znaczą na tym planie małe ponumerowane działki wzdłuż niektórych posesji na fragmentach obecnych ulic w Wołominie (np. Mickiewicza,Słowackiego, Kiejstuta)? Czy ma to związek z jakimiś „tajnymi” odszkodowaniami za zabrany wcześniej grunt na ulicę…