25-26 kwietnia w Radzyminie zagościł świat pszczół, uli i miodów. A wszystko to za sprawą Targów Pszczelarskich, otwierających sezon w firmie ?Łysoń”.
Firma ?Łysoń” od 12 lat zajmuje się produkcją sprzętu pszczelarskiego. By wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich odbiorców, stale poszerza swój asortyment oraz wprowadza udoskonalenia istniejącego już sprzętu. Firma na bieżąco uczestniczy w sympozjach naukowych, dotyczących pszczelnictwa oraz bierze udział w imprezach, organizowanych przez Związki Pszczelarskie na terenie całego kraju. Znana i rozpoznawalna jest z produkcji uli styropianowych, które w Polsce od ponad 22 lat zyskują sobie coraz więcej zwolenników. Od dwóch lat ?Łysoń” prowadzi także sprzedaż pakietów pszczelich, pochodzących z pasiek towarowych całej Polski. Ponadto posiada szeroki asortyment drobnego sprzętu pszczelarskiego.
?Łysoń” świetnie radzi sobie na rynku polskim, ale też zagranicznym. Utrzymuje kontakty handlowe z partnerami z Czech, Litwy, Ukrainy, Niemiec, Rosji, Grecji i Szwecji.
Od pięciu lat firma organizuje Targi Pszczelarskie. W tym roku zainteresowani mogli zwiedzić stoiska wielu wystawców, w tym także kiermasz samego organizatora imprezy. Pszczelarze mogli zakupić nowy sprzęt oraz zapoznać się z nowościami ze swojej branży. Zorganizowane były też specjalistyczne wykłady i szkolenia, m.in. ?Podstawy higieny w pasiekach” , ” Kompleksowe metody zwalczania warrozy” (dr hab. Paweł Chorbiński ), ?Wychów matek pszczelich metodą Jentera” (Jakub Gąbka), czy ?Gospodarka w ulach styropianowych” (Sławomir Trzebiński).
– Co rok na targi przyjeżdża średnio 500 pszczelarzy – mówi Tomasz Łysoń, jeden z organizatorów imprezy. – Zapraszamy głównie klientów w promieniu 200 -300 km od Radzymina. Sporo osób przybywa do nas z Suwałk. Odwiedzają nas różne osoby, jednak 90% frekwencji to pszczelarze. Celem naszych targów jest zapoznanie ich z aktualnymi trendami w branży – wyjaśnia nasz rozmówca. – Dlatego właśnie prezentujemy najnowsze oferty naszej i innych firm oraz organizujemy specjalistyczne prelekcje.
W trakcie trwania dwudniowej imprezy odbyła się również prezentacja dotycząca nowych produktów w firmie ?Łysoń”, zaś osoby robiące zakupy na stoisku firmowym, brały udział w losowaniu nagród. Odwiedzający targi goście mogli skorzystać z przygotowanej gastronomii. Byli też zapraszani na degustację miodów naturalnych.
Sylwia Kowalska