Wzmożony ruch na drogach w naszym powiecie wymusza stworzenie określonych „zasad” lub harmonogramu budowy i remontów dróg. Trudno jest inwestować „na wyczucie”, bo może okazać się, że decyzje nie były trafne. Obowiązkiem jest efektywne wykorzystanie środków w sposób, który przyniesie najwięcej korzyści.
Robert Perkowski
Uważam, że czasami zbyt dużą wagę kładziono na możliwości unijnego dofinansowania budowy niektórych dróg powiatowych zapominając, że są inne drogi bardziej potrzebne naszym mieszkańcom. Stoję na stanowisku, że lepiej zainwestować pewną kwotę w drogę, którą jeździ 15.000 pojazdów na dobę i nie dostać dofinansowania niż inwestować tą samą kwotę w drogę, którą jeździ jedynie 200 samochodów.
Należy stworzyć rozsądne „zasady” określające priorytety w budowie dróg uwzględniające między innymi: natężenie ruchu, jakość drogi, możliwości objazdu inną drogą itp. Ponadto powinno uwzględniać się plany budowy obwodnic Warszawy i stworzyć z nimi spójną całość. Przecież wiadomo, że w niedługim czasie powstanie: wschodnia obwodnica Warszawy, obwodnica Marek czy trasa Olszynki Grochowskiej. Absurdem byłoby gdyby wybudowano trasę a wylot z niej prowadziłby do nikąd.
Już w 2010 roku prawdopodobnie rozpocznie się budowa obwodnicy Marek (tj. przedłużenie Trasy Toruńskiej – S8). Zakończenie budowy przewidziano najpóźniej na 2012 rok.
W tym samym okresie planowana jest budowa Wschodniej Obwodnicy Warszawy (S-17), która będzie trasą ekspresową zamykającą od wschodu ring warszawskiej obwodnicy ekspresowej. Trasa zaczyna swój początek w Drewnicy stanowiąc wylot z Trasy Toruńskiej. Następnie poprzez Zielonkę, poligon, Rembertów i Wesołą w miejscowości Zakręt wpada do Trasy Lubelskiej. Projektowane są dwie jezdnie po 3 pasy ruchu każda.
W 2011 roku rozpocznie się i prawdopodobnie zakończy przebudowa trasy 631 (ul. Żołnierska) na odcinku od Marsa do ronda w Zielonce. Trasa docelowo ma być dwujezdniowa, co dodatkowo usprawni możliwość dotarcia mieszkańców naszego Powiatu do południowej części Warszawy, jak również do planowanej trasy szybkiego ruchu S2.
Jest więc szansa, że cały ruch komunikacyjny zmierzający w kierunku Warszawy, sprawnie będzie omijał Ząbki. Znaczące zmniejszenie ruchu tranzytowego poprawi bezpieczeństwo na drogach, polepszy jakość dróg poprzez ich mniejsze obciążenie oraz zwiększy komfort życia mieszkańców.