Rozmowa ze Zbigniewem Piotrowskim, burmistrzem Radzymina
– Kilka tygodni temu w Radzyminie odbyło się jedno z wielu spotkań dotyczących dróg. Czy zapadły na nim nowe, ważne dla gminy decyzje?
– Spotkanie odbyło się 24 maja. Naszą Gminę w tym dniu odwiedzili: Dyrektor Wojciech Dąbrowski z GDDiA – oddział Mazowsze, prezesi jednej z firm developerskich, przedstawiciele Zarządu Dróg Powiatowych oraz Janusz Piechociński, szef Sejmowej Komisji Infrastruktury. Rozmawialiśmy o węźle komunikacyjnym „Wołomińska” w miejscu gdzie droga wojewódzka 635 łączy się z drogą nr 8. Chcemy udrożnić coś, co zostało na samym wstępie zepsute. Powstanie w tym miejscu węzła komunikacyjnego uruchomi nowe przestrzenie inwestycyjne
i budowlane a jednocześnie stworzy układ komunikacyjny do nowo-powstających osiedli mieszkaniowych umożliwiający bezpośrednie połączenie z drogą szybkiego ruchu.
– Z naszej wcześniejszej rozmowy wynika, że nie tylko Radzymin skorzysta na powstaniu nowego węzła…
Oczywiście, takie rozwiązanie w znacznym stopniu ułatwi komunikację Wołominowi, gdyż miasto to będzie miało ułatwione wpięcie się do trasy ekspresowej. Bardzo ważnym akcentem jest przeniesienie ciężkiego transportu materiałów budowlanych z północnych gmin do Wołomina bez konieczności wjazdu do Radzymina.
– Przedstawiciele GDD i A w ostatnim czasie dość często odwiedzają Radzymin…
– Owszem, i te nasze bardzo dobre stosunki z GDDiA owocują zakończeniem drugiej, długo oczekiwanej przez mieszkańców inwestycji jaką jest kładka w Słupnie. Dobiega też końca przebudowa skrzyżowania w Słupnie na którą mieszkańcy oczekiwali od 5 lat. Na spotkaniu
z mieszkańcami, które miało miejsce 16 czerwca, usłyszeliśmy, że wbrew temu czego się obawiano, kładka okazała się bardzo przydatna.
– Kto będzie finansował nowy węzeł komunikacyjny?
– Całą inwestycję będzie finansował Zarząd Wojewódzki GDDiA, zaś jeśli chodzi o prace nad koncepcją projektu to 30% GDD i A. Pozostały udział przełoży się na gminę. Będzie on częściowo refundowany przez duże firmy działające
w Radzyminie. Rozmowy na ten temat są bardzo zaawansowane a klimat jest sprzyjający do realizacji inwestycji. Problem ten powinien być rozwiązany w czasie projektowania obwodnicy Radzymina. Jednak szansę na realizację ma dopiero teraz. Radzymina.
Rozmawiała
Teresa
Urbanowska
Ten węzeł powinien był powstać na samym początku (ale chyba były problemy z właścicielami gruntów?), Jeżdżenie przez całą wieś Ciemne to nieporozumienie, zwłaszcza dla TIR. Ci co przejeżdzają przez tą wieś wieczorami, świetnie wiedzą ilu pijanych tam się pałęta. No i jakość nawierzchni też nie jest najlepsza.
ups,i did it again (jak mawia Britney)
Tak jest jak piszesz tom. Miejmy nadzieję, że tym razem błąd zostanie naprawiony