Miejski Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Nr1 w Wołominie (przychodnia przy ulicy Prądzyńskiego), jest pierwszą publiczną jednostką w służbie zdrowia na terenie Gminy Wołomin, w której został zakończony z rezultatem pozytywnym audyt certyfikujący system zarządzania na zgodność z normą międzynarodową ISO 9001:2000. Wdrożony system zarządzania jakością obejmuje następujący zakres:– podstawową i specjalistyczną opiekę zdrowotną, stomatologię, protetykę, medycynę szkolną, promocję zdrowia. Został wyznaczony kierunek działań (misja): „ Człowiek – dla niego i z nim pracujemy”. Priorytetem działań Przychodni jest satysfakcja pacjenta, sprawniejsza obsługa, zapewnione prawa i bezpieczeństwo.
Jaki jest cel wdrażania Systemu Zarządzania Jakością?
Podniesienie wiarygodności Przychodni w oczach klientów, tj. przychodnia jest zdolna do realizacji zobowiązań zgodnych z potrzebami i oczekiwaniami klienta – pacjenta, NFZ, współpracujących firm zewnętrznych
•Ciągłe doskonalenie świadczonych usług medycznych pod wpływem zmian i oczekiwań klientów
•Pomaga jednostce w zwiększeniu zadowolenia klienta oraz innych zainteresowanych
•Zachęca Dyrekcję do regularnej analizy wymagań klienta, a tym samym określenia procesów koniecznych dla wykonania usług na odpowiednim poziomie
•Zobowiązuje Zakład do prowadzenia procesów w warunkach nadzorowanych
Korzyści z wdrażania ISO
•Zmniejszenie ryzyka prawnego, to znaczy, że organizacja stosuje i przestrzega obowiązujące przepisy prawne
•Jasno sprecyzowane i ustalone procedury postępowania oraz odpowiedzialność i uprawnienia wewnątrz Przychodni
•Poprawa komunikacji z klientem
•Zapewnienie przekazania dokumentów wszystkim pracownikom, którzy powinni według nich pracować
•Zwiększenie konkurencyjności MSP ZOZ-u na rynku lokalnym
•Korzyści finansowe, np. wyższe wpływy z NFZ
•Poprawa imag`u i prestiżu jednostki, potwierdzenie solidności zakładu opieki zdrowotnej
Pełnomocnik Dyrektora
ds. Zarządzania Jakością
Irina Zakrzewska