Przedstawiamy projekt układu komunikacyjnego (niebieskie linie) jaki będzie realizowany przez najbliższe 10 lat. Decyzja o tym, czy przedstawiona na rysunku trasa S-8 będzie zrealizowana, powinna zapaść do końca stycznia.
Po raz pierwszy w historii samorządu 21 lutego w Wołominie odbędzie się posiedzenie wyjazdowe komisji Strategii Rozwoju Regionalnego i Zagospodarowania Przestrzennego Sejmiku Mazowieckiego pod przewodnictwem Grzegorza Kostrzewy Zorbasa. Bez wątpienia, jednym z tematów poruszanych przez Starostę Macieja Urmanowskiego i władze gmin z Powiatu Wołomińskiego, będzie sprawa dojazdu do Warszawy. Na mapie kolorem niebieski zaznaczone są nowe ślady dróg: S-8; S-17; 635 i 634. Na przecięciu się drogi 635 (przerywana linia) i S-8 za szkołą w Czarnej planowany jest Węzeł Wołomin. Nowo projektowane drogi umożliwiają szybki dojazd do Warszawy z Wołomina. Między torami a rondem w Zielonce powstanie węzeł komunikacyjny z możliwością wjazdu z 631 na S-17. Niestety przygotowane plany nie przewidują możliwości wjazdu z 634 na S-17
Zaznaczony na niebiesko – ciągłą linią nowy ślad drogi 635 jest umieszczony w Planie Przestrzennego Zagospodarowania Mazowsza. Fragment 635 zaznaczony linią przerywaną – to odcinek drogi, o umieszczenie którego w tym planie zabiegają: Starosta Wołomiński oraz Burmistrz Wołomina i Radzymina. Planowana 635, z uwagi na liczne protesty miewszkańców, została w projekcie odsunięta od poprzedniego śladu i biegnie wzdłuż rzeki Czarna.
Miejmy nadzieje, że plany naszych samorządowców powiodą się.
Obserwując działania Starostwa, które wspólnie z władzami Gmin powiatu próbują stworzyć wspólny front działania, trudno nie zauważyć, że współpraca pomiędzy samorządami zacieśnia się. To w szczególny sposób dotyczy współpracy Starostwa z Gminą Wołomin. Jak zapewnia Jerzy Mikulski, początkiem tej współpracy było podpisane, tuż po wyborach, porozumienie pomiędzy PiS, PO i SKW, zawarte na szczeblu Gminy Wołomin i Powiatu. Jak widać ma ono również przełożenie na działania regionalne. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że porozumienie przetrwa próbę czasu, czego serdecznie życzymy.
TUR
W wydaniu gazetowym ŻPW ” Będziemy się wspólnie domagać (?!) modernizacji drogi 634- natychmiast. A jeśli idzie o nowy ślad 635 to będziemy się domagać(!?) wpisania tej drogi do WPI z realizacją na najbliższe 5 lat zapewnia starosta M. Urmanowski”. Tutaj zaś na początku jest „Przedstawiamy projekt układu komunikacyjnego (niebieskie linie) jaki będzie realizowany przez najbliższe 10 lat”. Jak się to czyta to nie wiem czy śmiać się czy też płakać. A przecież trzy miesiące temu przyszli włodarze gminy i powiatu wiedzieli już dokładnie jak rozwiązać gordyjski węzeł komunkacji. Czyżby amnezja?
Nie widzę tu żadnego związku z amnezją drogi Panie.
Taka to jest własnie kolej rzeczy, nie tylko w samorządach, że jak sie chce coś robić
to najpierw trzeba to zaplanować, a pózniej brać się za realizację a nie odwrotnie co zdarzało się niektórym włodarzom Powiatu jeszcze niedawno.
Nie wiem co z tych tzw niebieskich linii kiedy bedzie zbudowane a Pan ?? Dlatego powstrzymam się od twierdzenia co przypadnie na najbliższe pięc lat a co nie.
Nie trudno jednak zauważyć nawet w gazecie te liniwe wybiegają troszkę dalej niż gmina Wołomin więc nie grzebmy szans na ten pomysł zanim na dobre on powstał.
Uważam stan naszych dróg za opłakany a to co jest napisane wziął bym raczej za dobrą monetę niż objaw amnezji.
Nie wiem wiec o co Panu chodzi, uważa Pan, że nie powinni się domagać tej modernizacji ??
W sumie, chyba potwierdza się stara prawda: ” … a karawana idzie dalej”
Panie Heniu! Poczytaj Pan archiwalnych numerów ŻPW (z ubiegłego roku). Po wypowiedziach ubiegłorocznych p. Antczaka i konfrontacji z rzeczywistością sprawa amnezji będzie jasną. Słowa pisane zostają, a karawana (oszustów) jedzie dalej…..
Niech nie próbują i żądają tylko ZROBIĄ. P…e o szopenie takie samo jak 3 mln mieszkań od skarłowaciałego pożalsięboże premiera
Trzeba sie do dziur przyzwyczaić i tyle – albo kupic terenówke bo drogi nie bedzie nigdy.